Bukefalos 28 år!

Platt i bakhuvudet

Sv: Platt i bakhuvudet

Eftersom det är så mycket tal om PSD när de ligger på mage så undviker jag det.

Av de som dör i PSBD har ca 50% legat på rygg och ca 50% legat på mage. Det är inte själva magläget som dödar, utan andra faktorer. Rökning (föräldrarnas vill säga) tillhör en av dem. Andningslarm är väl investerade pengar, oavsett om bebisen sover på rygg eller mage. Ryggläge är ingen garanti mot PSBD, men det framställs gärna så på olika forum.
 
Sv: Platt i bakhuvudet

Är du säker på det? Att det inte spelar roll om de sover på mage eller rygg? Läste just att bebisar svettas mest i ansiktet, och gör sig av med överskottsvärme där, och det kan bli svårt ibland på mage för att ansiktet blir så varmt. Det plus att de oftast sover djupare på mage skulle göra att risken för PSD ökar, och det måste ju finnas en anledning till rekommendationen? Eller? Om du hittat annan info/statistik är jag jätteintresserad av att höra :bump:
 
Sv: Platt i bakhuvudet

De sover ju inte med ansiktet ner i madrassen, de har huvudet vänt åt endera sidan.
 
Sv: Platt i bakhuvudet

Våran sover då nästan alltid med ansiktet ned i kudden/madrassen. Inte så ofta åt sidan.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 490
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 339
Senast: Cocos
·
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 704
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp