Platt-teven på väggen

Sv: Platt-teven på väggen

*delvis kl*
Såhära vart det nu då med teven

dsc00778_57789919.jpg

Sv: Platt-teven på väggen

Vad säger man om projektor? 80-90 tums, hur långt ska man sitta från duken?
Som tumregel för en bigraflik känsla kan man sikta på ungefär 35 graders horisontell betraktningsvinkel - alltså att dukens bredd upptar ca 35 grader av ditt synfält. Både bredare och smalare vinklar förekommer och fungerar helt ok, men 35 grader är ett bra riktmärke.
En 90" projektion i 16:9 är ganska precis 2 m bred, och litet trigonometri ger då att ett biograflikt betraktningsavstånd blir i storleksordningen 3-3,5 meter.

Liknande trådar

IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: Fideli
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 263
Senast: lizzie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 795
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 592
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka