Gabby_Ossi
Trådstartare
Bröt armen för drygt ett år sedan (ulna precis vid armbågsspetsen, snedfraktur, tror det flera "bitar") och blev opererad med platta och skruvar. Plattan sitter i vinkel över armbågsspetsen (ungefär samma dimensioner som en hovkrats
) och jag har sedan i höstas haft lite problem med att det ibland "hugger till" av smärta i armbågen när jag böjer armen. Det verkar som att det främst är när jag har långärmad tröja på mig, så jag skulle gissa att det antingen är något ytlig nerv som kommer i kläm eller att det är huden i själva operationsärret som blivit lite känsligare? Har inte heller full rörlighet, kan inte räta ut armen helt som före skadan.
Jag vet andra som fått plattor och skruvar borttagna igen men hör gärna lite mer erfarenheter! Någon som har plattor och skruvar kvar i kroppen? Märker ni av dem? Någon som haft besvär och fått bortplockat?
Jag vet andra som fått plattor och skruvar borttagna igen men hör gärna lite mer erfarenheter! Någon som har plattor och skruvar kvar i kroppen? Märker ni av dem? Någon som haft besvär och fått bortplockat?