Plötsligt kraftlös handled

tott

Trådstartare
Jag kan ibland - från ena dagen till den andra - få nåt knas i handleden. Har svårt att lyfta t.ex en stekpanna. Det liksom ilar till och jag kan tappa det jag har i handen. Annars funkar den som den ska och värker inte eller nåt sånt. Har såhär i perioder, och båda handlederna "drabbas" med (o)jämna mellanrum.
Jag är inte speciellt orolig. Är mest bara nyfiken på vad det kan vara och om man ska/kan göra nåt åt det.

Vet någon av er?
 
Sv: Plötsligt kraftlös handled

Jag har haft liknande problem, men det kommer från nacken. En nerv som "kläms". Jag kan bli helt kraftlös i ena handen. Jag kan också ha konstiga smärtförnimmelser av minsta beröring över huden. Och sockerdricks-rus i handen/armen. Men jag vet att det i mitt fall kommer från en gammal nackskada.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 603
Senast: Icfafn
·
Kropp & Själ Är inte ute efter att någon ska försöka ställa någon diagnos nu, självklart är det ingen som kan det över nätet. Jag vill bara få lite...
2
Svar
25
· Visningar
3 988
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp