Bukefalos 28 år!

Plötsligt stressad?

kompis87

Trådstartare
Jag har en kastrerad hanhund som är nyss fyllda 8år.

Sedan lite mer än ett år tillbaka har jag med mig honom på jobbet nästan varje dag. Jag jobbar som frisör, har en egen lokal där det är bara jag, hunden och mina kunder om dagarna. En väldigt lugn miljö. Hunden har sin bädd i pentryt med ett draperi för så han är lite avskärmad men hör och ser det mesta ändå. Har har sedan dag i varit super lugn och tyst när han är mer. Får så mycket beröm av kunder och många märker inte ens att han är där.
För ett par dagar sedan ändrads det plötsligt mitt under en arbetsdag började kan gnälla väldigt mycket och bete sig stressat. Jag trodde kanske han var dålig i magen och tid ut honom men det var inte problemet. När vi kan hem lugnande han ner sig. Sen har det fortsatt så, han vill inte vara på sin plats, han gnäller, kan även börja flåsa och skaka.
Tycker detta är mycket märkligt att det kom så plötsligt, jag har koll på honom hela tiden och inget har hänt som kan ha skrämt honom eller liknande.

Hur hade ni gjort?
Försöka lugna honom eller börja ha honom hemma igen?
Är det någon man bör ta upp med en veterinär?
 
Jag har en kastrerad hanhund som är nyss fyllda 8år.

Sedan lite mer än ett år tillbaka har jag med mig honom på jobbet nästan varje dag. Jag jobbar som frisör, har en egen lokal där det är bara jag, hunden och mina kunder om dagarna. En väldigt lugn miljö. Hunden har sin bädd i pentryt med ett draperi för så han är lite avskärmad men hör och ser det mesta ändå. Har har sedan dag i varit super lugn och tyst när han är mer. Får så mycket beröm av kunder och många märker inte ens att han är där.