Plöja & så - kostnader

Sv: Plöja & så - kostnader

mala skrev:
Urk :eek: Jag äter bara kött från affären :D
Allvarligt. Man måste väl ha massa grisar för att det ska bli nån efekt? Käkar du upp hela flocken? Och hur har du ihjäl dom? Kan man skjuta dom i hagen eller måste man ta med dom hem och döda dom hemma? Mitt hygge ligger ju ute i skogen.

Jag äter helst bara kött från djur som jag vet har haft det bra :idea:
Om man har stora marker och vill ha dom "ordnade" av grisar snabbt så krävs det nog ganska många grisar.
Men man kan ha få grisar och ge dom gott om tid eller dela av hagen och öppna en bit i taget.

Jo jag vet! Det tar tid men jag vill inte ha en massa grisar och jag har gott om tid på mej.

Slakten ordnar en granne. :D

Sv: Plöja & så - kostnader

jolly_jumper skrev:
Läste för ett bra tag sedan i en skogstidning om en kille som erbjöd uthyrning av grisar för just marberedning av hyggen. Han skötte allt, fixade grisar, staket o tillsyn.
En sån kille vill jag ha!!! :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 636
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 357
Senast: Johanna1988
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
2 161
Senast: _Taggis_
·
Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 010

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka