Plugga, pendla, häst och gård?

Unafraid

Trådstartare
Tjena!
Funderar på att plugga till hösten, heltid, tre år. Har drygt två timmar med buss till skolan, häst som ska hållas i tävlingskondition, just nu ingen hjälp med hästarna. Bor på gård. Ekonomiskt så blir det tight, men värt det. Hästarna står på lösdrift, har fodergrind och en sambo som kan ge eftermiddag om jag blir sen hem.

Ni som pluggar heltid, hur ofta måste ni vara fysiskt på skolan? Jag har hört några som i princip aldrig är på skolan, några som är där 2-3 dagar i veckan.

Jag har en tjej som jag hoppas är sugen på att dela häst med mig, är såklart extremt kräsen, men den här tjejen har jag haft förut, hon är underbar!

Någon som har varit i ungefär samma sits, hur har ni gjort? Har ni klämt in jobb någon dag? Har ni bara pluggat på bussen?

Tacksam för svar! :D
 
Jag pluggar, pendlar ungefär 3,5 h/dag (restid + dötid före/efter föreläsning i väntan på tåg) som jag är i skolan, har en häst, bor i lägenhet. Det är pest, men det funkar så här långt (börjar termin fyra snart). Första terminen kunde jag jobba en del extra, men denna terminen som har varit har jag inte jobbat något alls, varit i skolan minst 3-4 dagar i veckan och haft en skadad häst vars rehab varit väldigt tidskrävande. Jag behöver dock inte vara i stallet 7 dagar i veckan då jag och min mamma hjälps åt med hästarna.
Tyvärr läggs vårt schema oftast med en föreläsning per dag, vilket ger många dagar i skolan med 2-3 timmar åt gången istället för fulla dagar. Mycket är inte obligatoriskt men jag försöker vara där ändå, eftersom det tar mer tid för mig att läsa in det på egen hand. Det är dock drygt när resan tar mer tid än det man åker in för.