Plugga till sjuksköterska

felmar

Trådstartare
Hej. Jag går sista året på gymnasiet och tanken är att plugga vidare till sjuksköterska.
Jag går på naturbruksprogrammet, djurvård inriktning djursjukvård. Min förra programrektor kollade upp vilka kurser som behövdes för att plugga vidare till syrra. Så då läste jag dom.
Nu för ett tag sen sökte jag sjuksköterska behörighet och då behöver man Naturkunskap 2 vilket jag inte har läst.
På vissa sidor står det att de som har gått naturbruk och omsorg har läst kurser som motsvarar Naturkunskap 2, så att man kan söka in utan just NA 2.
På vissa sidor står det ingenting om det.
Någon som har koll på hur det är?

Hej. Jag går sista året på gymnasiet och tanken är att plugga vidare till sjuksköterska.
Jag går på naturbruksprogrammet, djurvård inriktning djursjukvård. Min förra programrektor kollade upp vilka kurser som behövdes för att plugga vidare till syrra. Så då läste jag dom.
Nu för ett tag sen sökte jag sjuksköterska behörighet och då behöver man Naturkunskap 2 vilket jag inte har läst.
På vissa sidor står det att de som har gått naturbruk och omsorg har läst kurser som motsvarar Naturkunskap 2, så att man kan söka in utan just NA 2.

Prata med din studievägledare :) har också läst naturbruk och kommer ihåg att det var nått med NA 2 men kommer inte ihåg vilka kurser som kunde ersätta.

Jag vet inte om du har sett den här sidan? http://www2.uhr.se/sv/Startsida-for-SYV/Dolda-sidor/Vanliga-fragor/Naturkunskap-till-sjukskoterska/
Där står det bland annat att "Även kombinationen Biologi 1 + Fysik 1a alternativt Fysik 1b1 + Fysik 1b2 + Kemi 1 ersätter Naturkunskap 2."

Men sedan kan man även klicka sig vidare, ifrån ovanstående länk, och se vilka kurser som kan motsvara naturkunskap 2 om man har läst naturbruk på den här länken; https://bedomningshandboken.uhr.se/...-behorighetsbedomning/Naturkunskap/#CA790-TOP

Hoppas det kan vara till hjälp! :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 270
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 433
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Hej! (Nu blev det här jättelångt.. Men om ni inte orkar läsa allt hoppa till där det står Alternativ 1) Till sommaren tar jag... 2
Svar
26
· Visningar
2 376
Senast: Supersalt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka