PNH tjatter part III...

• Hästhantering
  • Trådstartare Trådstartare Filosofen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 361
  • Visningar Visningar 23 303
Sv: PNH tjatter part III...

Okej nu har jag nog missat något!
Vad är "In a whisper"?:d

Jag har nästan "Ågren" över sadeln nu... Det är en Frank Baines Balance sadel med 18 sits och 8*vid, den vidaste de har!:o Det är en allround mot dressyr. Inget inköps datum eller garantier.
Ingen pad till utan bara sadeln för 8000 pix, tror den var ok i pris..? Någon som vet mer än jag så rädda mig gärna från en dålig affär!!!!!

Oooooooh, jag törs inte sitta upp på en nästan oriden häst i mitten av ett ridhus för så rackarns mjukt e det inte att landa där! Trust me, jag vet!:D

Är en film om en tävling mellan 3 gubbar (p.parelli) som ska rida in varsin häst på en viss tid och ta den genom en hinderbana! Mr Parelli slänger av sig skjortan på slutet, synd att det inte e så mkt att se däringa..:angel:

Skulle vara kul att se! Har du den?

Äsch vi är ju fler som är med!:laugh:
HK får väl hoppa upp då! Hon är ju minst o kvickast av oss, rena ungdomen mot oss...;)

Ha ha ha!!:rofl: Ja, vi e rena stenålders källingarna, åtminstone rör jag mig som en!!!
Vore kul om hon ville testa Obe-one kanobi!:D

BLÄ, vad det kräksnöar nu.... Jag hittade annonsen om hö så vi åker till Älvdalen och hämtar! Synd att det var rundbal......:eek:

Vi kan väl ha en chipskväll och kika på den! In a whisper!:D

Närsomhelst i stort sett! Bara säg till när du/ni har lust så fixar vi det!!!!:D

Satterstina: Grattis till nya sadeln, jag tror nog du har gjort ett kap! Jag såg nyligen en annons här i Finland om en begagnad balance-sadel (3 år gammal) som de skulle ha 1200 euro för, vad nu det blir i kronor...

Friesian Dream Team: Hej och välkommen, fantastiskt vackra hästar du har!

På tal om sadlar så har jag också köpt ny sadel, jag hade en jättebillig sadel av dålig kvalitet som varken passade min rumpa eller Taras rygg speciellt bra. Nu hittade jag en begagnad Pfiff "Winner" extra bred sadel (jag tror att "Winner" är en modell för Haflingers)

Det är ingen supersadel men otroligt bekväm och tillsammans med Theraflexen sitter den perfekt på Tara :)
Nu ska jag rida både med den och med min "barbacka-pad" som jag fixade av en pad för bomlösa sadlar plus ett brett band som jag sydde av kraftigt tyg samt "spännrems-remmar" och en sadelgjord. För att de orange-svarta spännremmarna skulle se mindre tråkiga ut sydde jag matchande "krumelurer" på Tygbandet i yllegarn... lite svårt att förklara men ni kan se själva :) Först min nya sadel ihop med Theraflexen och sedan min Barbacka-pad :)

DSC_0361.jpg

DSC_0365.jpg

Är det någon här som har arrangerat en playday??

Måste skriva av mig lite. Min ena stallhyresgäst ska avliva sin häst pga att hon stegrar och hon kan då inte tävla med den hästen. De tänker inte låta en kiropraktor titta på henne utan de har bestämt sig att det sitter i huvudet!
Alltså hade jag råd skulle jag ta hand om henne!! Blir så himla besviken på folk som har djur. som inte ska ha djur!!! Hästen är ju hur go som helst.. Är så himla ledsen :cry:

Här kommer bilderna på min häst i sitt Cradle trräns och i helfigur med sadeln och allt på. Han har en rejäl päls och mage, han tror nog att han fortfarande bor i Norrland (vilket vi inte gör längre) så han väntar att vargavintern ska komma...:grin:

Tycker den här bilden blev lite häftig, vet inte vad som gjorde detta ljuset men men...
y1pjpFrDLzH-AesvM9qxJ7sAYTsybazlay7G5JsIJjxzZtwXhjK9o0KWwGB1N7kyr3EnC0upDuTfBQ3bot9FfShnA

y1pekfUEbVPGuvHwLAVX4RRpEq0E1_blcXQFcKlK2WjyQ3fqsJ9z4jSYeMdPikQsTFr3l4XdEmqEdnO8kHzJ7961g

Jag har varit med och arrangerat typ Playdays här i ridhuset och på gården där jag har min häst för folk som bor runt omkring.
Är mycket roligt, lärorikt och inspirerande :laugh:. Är dock nästan lika mycket att ordna som innan en kurs (självklart beroende på antalet ekipage) men det är bara jätte kul. Tyvär av dom som var med då slutat med hästar eller har för mycket annat för sig eller gjort hästarna till parkarbetare... Lite synd kan jag känna, man saknar gemenskapen, även om vi är ett gäng i det stall som jag står i så är det ändå kul att få influenser utifrån ibland.

Vilken läcker bild!! Det var ett mystiskt ljus.. Jättefin häst oxå...:love::love:

Var kan man hitta beg. Theraflex paddar till engelsk sadel förutom på SC?
Eller ska man köpa ny?:d

Tack! Den bilden tycker jag mycket om med :love:
Men det syns på den stora bilden att lite bantning hade inte varit fel...:D

Sadeln som du köpt ser fin ut, dottern till henne som äger stallet där min häst står har en sådan sadel fast hennes är en Dressyr, och den är riktigt vid :). Hoppas det blir bra! Det är riktiga kvalitetssadlar även om de har några år på nacken. Ska bli spännande att höra när du får den och har provat :laugh: Sadlar är alltid intressant!

Kolla på de svenska annonssidorna, kan ju finnas någon. Men frågan är ju vad de ska ha för den, om det inte skiljer så mycket mot att köpa ny, du får ju SC rabatt :D också.

Jag har kikat runt men finns ingen till salu i Sverige.. Jag får nog köpa en ny från Parelli.
Jag hoppas jag blir nöjd och slipper byta fler nu på ett tag!:crazy:
Jag håller på att baka matbröd och från där jag sitter så ser det ut som ett gäng med rumpor i ugnen!:rofl: Sorry, jag börjar vara trötttttt.....

Ha ha nivån på humorn sjunker med tröttheten.... :rofl: vet hur det kan vara.

Jag hoppas på detsamma som du att slippa byta sadel igen på läääänge! :D Hittills så känns sadeln :love::love::love: kanon bra iaf.
Min häst vill bara hoppa över stockarna vi har på ridbanan när jag rider där, tidigare har han gjort allt för att slippa hoppa över dem... Känns som ett bra betyg för sadeln, han hoppar så mjukt, runt och fint också. Jag skulle bara behöva öva upp min fluidity lite mer för detta ändamål.

Senast ändrad:

Tråkigt nog så hittade jag en Fluidity för ca 22 tkr men såld...
Jag önskar att jag hittat den i tid!
Vad roligt att du och hästen är nöjd!:bump:
Mmmmm, börjar lukta gott här inne i köket!:d

Liknande trådar

Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
458
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din... 2
Svar
22
· Visningar
1 835
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 713
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 988
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka