Polisen säger nej till väskor och påsar för stora evenemang from 1 nov 2023

Vad ska du med en stor väska till? Räcker väl med kort/plånbok och mobilen i en ficka? :confused:
Jag har massor med mig jämt, har två necessärer i väskan för att hålla ordning på saker. Allt från nagelfil, hudkräm, säsongsgrejer (solkräm på sommaren till exempel) osv, en dricka, lite snacks... Jag skulle få tänka till ordentligt om jag inte fick ha med mig en väska 😅
 
Vad ska du med en stor väska till? Räcker väl med kort/plånbok och mobilen i en ficka? :confused:
Vattenflaska, vattenskål till hunden, leksaker, hundgodis, mobilen, eventuella mensskydd etc etc. Lite beroende på var jag ska, hur länge jag ska vara borta och vilket väder det är kan det vara ett jäkla omak utan axelväskan. Lite märkligt att inte ens släppa igenom genomskinlig påse tycker jag.
Är det dessutom inte väder för en jacka utan typ mitt i sommaren blir det ännu svårare.

Rent generellt på hästevenmang och liknande då, inte bara SIHS.
 
Vattenflaska, vattenskål till hunden, leksaker, hundgodis, mobilen, eventuella mensskydd etc etc. Lite beroende på var jag ska, hur länge jag ska vara borta och vilket väder det är kan det vara ett jäkla omak utan axelväskan. Lite märkligt att inte ens släppa igenom genomskinlig påse tycker jag.
Är det dessutom inte väder för en jacka utan typ mitt i sommaren blir det ännu svårare.
Hunden får stanna hemma om du ska titta på hästhoppning i Friends Arena i månadsskiftet november/december så du behöver varken vattenskål eller vatten, leksaker och hundgodis. ;)

Det du köper där får du ju naturligtvis bära med dig, du får inte ta med dig stora väskor in.
 
Hunden får stanna hemma om du ska titta på hästhoppning i Friends Arena i månadsskiftet november/december så du behöver varken vattenskål eller vatten, leksaker och hundgodis. ;)
Jag editerade lite. :) Det är ju ett svepande förbud som kan göra det riktigt besvärligt att delta i olika evenemang.
 
Hunden får stanna hemma om du ska titta på hästhoppning i Friends Arena i månadsskiftet november/december så du behöver varken vattenskål eller vatten, leksaker och hundgodis. ;)

Det du köper där får du ju naturligtvis bära med dig, du får inte ta med dig stora väskor in.


Ska man nog inte räkna med då det är förbud mot alla väskor, påsar och även små handväskor. Gissar att SIHS har lite huvudbry just nu.
 
Fast för att gå på SIHS några timmar behöver du ju inte en stor väska?
Det är förbud mot alla väskor så jag skulle absolut tycka att det var ett problem, fickor på kvinnokläder sväljer ju inte speciellt mycket. Det är knappt så att mobilen ryms. 🤷 jag har alltid med handkräm, nagelfil, nagelklippare, deo, lite snacks, gärna en dricka, servetter, lypsyl med mera, överallt jag åker.
 
Det är förbud mot alla väskor så jag skulle absolut tycka att det var ett problem, fickor på kvinnokläder sväljer ju inte speciellt mycket. Det är knappt så att mobilen ryms. 🤷 jag har alltid med handkräm, nagelfil, nagelklippare, deo, lite snacks, gärna en dricka, servetter, lypsyl med mera, överallt jag åker.
Hur thighta vinterjackor har du? :confused: Jag får plats med massor i mina men jag brukar iofs inte ta med mig flaskor och snacks, servetter finns överallt så det bär jag inte heller på mig om jag går på SIHS. Jag klarar mig lätt med plånbok och mobil i några timmar även om mer hade fått plats.
 
Nej, jag tror inte det är något problem alls faktiskt när det handlar om vad du får föra in, inte vad du får handla och föra ut.


Nu har jag inte varit på SIHS men på GHS är arenan och mässan separata entréer även om det direkt access mellan scandinavium och mässan. Så det är nog inte självklart enligt förbudet att få ta med sig saker från mässan in i arenan då det är separata evenemang och det är förbud mot väskor på arenorna. Då behöver det nog komma ett undantag om man ska tolka reglerna från polisen.
 
Hur thighta vinterjackor har du? :confused: Jag får plats med massor i mina men jag brukar iofs inte ta med mig flaskor och snacks, servetter finns överallt så det bär jag inte heller på mig om jag går på SIHS. Jag klarar mig lätt med plånbok och mobil i några timmar även om mer hade fått plats.
Det är nog många som klarar sig utan det, men jag är van vid att ha med mig en del grejer. Deo, handkräm, lypsyl, nagelfil, mobil kan jag inte leva utan. Halstabletter brukar jag också alltid ha med. Min vinterjacka jag använder just nu har rätt grunda fickor som inte har dragkedja eller liknande.
 
Undrar hur länge förbudet ska vara (året ut eller "tills vidare"?) och hur gör de i andra länder med terrorhot. 🤔
Sen undrar jag vilken lag de använder för att förbjuda folk att ha med väskor och påsar?
Arrangörerna kan ju bestämma vad de vill på sina arenor men nu är det staten som bestämt detta så då måste det finnas nåt lagstöd.
Det här är ju ganska drastiskt så det måste finnas ett stort hot som de inte pratar om.
Jag ska inte på nåt evenemang, funderar bara.
 
Oj det här kan komplicera saker. Jag jobbar på SIHS och har ofta stor väska och släpar runt på... 🤔
Min lösning blir väl i så fall att alltid ta bakvägen in och lämna väskan i stallet.

Däremot funderar jag på hur de ska hantera alla gigantiska shoppingväskor osv som folk köper i mässan och sen går runt med? Fast det kanske bara är så att man inte får gå in med väska utifrån, men man får shoppa loss och sen bära runt på det man köpt?
 
Sen är det många som åker långt, betalat hotell, parkering etc. Matutbudet på SIHS är inte så känd för att vara bra. Oftast är det dyrt och inte så gott. Å sen är man ju inte där några timmar, man är oftast där från morgon till kväll. Flera dagar eller en dag. Så frågan är vad SIHS kommer att gå ut med för information.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp