Polisen säger nej till väskor och påsar för stora evenemang from 1 nov 2023

Sen är det många som åker långt, betalat hotell, parkering etc. Matutbudet på SIHS är inte så känd för att vara bra. Oftast är det dyrt och inte så gott. Å sen är man ju inte där några timmar, man är oftast där från morgon till kväll. Flera dagar eller en dag. Så frågan är vad SIHS kommer att gå ut med för information.
Verkligen! Maten är ju väldigt begränsad och blir svindyr. Vi brukar gå över till gallerian och handla med oss mat därifrån ( sen får man alltid smuggla in maten lite för egentligen får man ju inte ta med mat in :p)
 
Undrar hur länge förbudet ska vara (året ut eller "tills vidare"?) och hur gör de i andra länder med terrorhot. 🤔
Sen undrar jag vilken lag de använder för att förbjuda folk att ha med väskor och påsar?
Arrangörerna kan ju bestämma vad de vill på sina arenor men nu är det staten som bestämt detta så då måste det finnas nåt lagstöd.
Det här är ju ganska drastiskt så det måste finnas ett stort hot som de inte pratar om.
Jag ska inte på nåt evenemang, funderar bara.
Jag gissar att det är så länge det är förhöjt terrorhot? Och tyvärr alla som känner sig drabbade, jag ser hellre att man minskar riskerna att någon smugglar in något farligt än att någon inte ska känna sig kränkt. SIHS är ingen mänsklig rättighet, inte stora handväskor heller.
 
Jag gissar att det är så länge det är förhöjt terrorhot? Och tyvärr alla som känner sig drabbade, jag ser hellre att man minskar riskerna att någon smugglar in något farligt än att någon inte ska känna sig kränkt. SIHS är ingen mänsklig rättighet, inte stora handväskor heller.
Jag håller verkligen med om att det är super att de håller säkerheten hög!
Men det är klart att det kan bli lite krångligt för folk :)
 
Jag gissar att det är så länge det är förhöjt terrorhot? Och tyvärr alla som känner sig drabbade, jag ser hellre att man minskar riskerna att någon smugglar in något farligt än att någon inte ska känna sig kränkt. SIHS är ingen mänsklig rättighet, inte stora handväskor heller.
Fast terrorister kan ju ändå gå in med en bomb på kroppen under kläderna.
 
Jag gissar att det är så länge det är förhöjt terrorhot? Och tyvärr alla som känner sig drabbade, jag ser hellre att man minskar riskerna att någon smugglar in något farligt än att någon inte ska känna sig kränkt. SIHS är ingen mänsklig rättighet, inte stora handväskor heller.
Små handväskor är väl också förbjudna?
Läste inte artikeln men såg på nyheterna.
 
Jag gissar att det är så länge det är förhöjt terrorhot? Och tyvärr alla som känner sig drabbade, jag ser hellre att man minskar riskerna att någon smugglar in något farligt än att någon inte ska känna sig kränkt. SIHS är ingen mänsklig rättighet, inte stora handväskor heller.
Förstår inte riktigt, det är väl ingen som känner sig kränkt. O_o

Är man vettig så förstår man ju beslutet. Den finns ju där av en anledning. Min fråga var hur andra kommer att göra. Jag tänker på folk som har barn i den lägre åldern framförallt som kanske behöver ha med sig ombyte ifall en olycka händer. Hur ska de få in det på arenan liksom?

Ingen säger heller att SIHS är en mänsklig rättighet, hade det varit det så hade den varit gratis att gå på:D Å ingen har sagt det om stora handväskor heller. Man får ju inte ens ha genomskinliga påsar så jag vet inte varför du fixerar dig vid stora handväskor, finns ju olika storlekar på väskorna och det är inte bara handväskor. Det är även barnväskor som man har blöjor och sånt i man inte får ha med sig in heller.
 
Om folk inte orkar läsa artikeln så kommer här en screenshot på det viktigaste som polisen svarar på.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231101_201301_Chrome.jpg
    Screenshot_20231101_201301_Chrome.jpg
    175,3 KB · Visningar: 186
Små handväskor är väl också förbjudna?
Läste inte artikeln men såg på nyheterna.
Helt ärligt, läs artikeln istället för att fråga mig.
Hur blir det med shoppingpåsar från ev mässa?

Förstår inte riktigt, det är väl ingen som känner sig kränkt. O_o

Är man vettig så förstår man ju beslutet. Den finns ju där av en anledning. Min fråga var hur andra kommer att göra. Jag tänker på folk som har barn i den lägre åldern framförallt som kanske behöver ha med sig ombyte ifall en olycka händer. Hur ska de få in det på arenan liksom?

Ingen säger heller att SIHS är en mänsklig rättighet, hade det varit det så hade den varit gratis att gå på:D Å ingen har sagt det om stora handväskor heller. Man får ju inte ens ha genomskinliga påsar så jag vet inte varför du fixerar dig vid stora handväskor, finns ju olika storlekar på väskorna och det är inte bara handväskor. Det är även barnväskor som man har blöjor och sånt i man inte får ha med sig in heller.

Jag har skrivit hur jag skulle göra, andra kan välja att stanna hemma och odla sin kränkthet. 😁
 
Helt ärligt, läs artikeln istället för att fråga mig.




Jag har skrivit hur jag skulle göra, andra kan välja att stanna hemma och odla sin kränkthet. 😁
Har man redan betalat för biljetter så kanske man inte vill stanna hemma och odla sin kränkthet.

Jag hade då inte velat vara hemma, det låter tråkigt. Men är säkert många som kommer sälja sina biljetter pga detta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp