Polisen säger nej till väskor och påsar för stora evenemang from 1 nov 2023

Bifogade filer

  • Screenshot_20231103_054319_Chrome.jpg
    Screenshot_20231103_054319_Chrome.jpg
    125 KB · Visningar: 99
Jag ska se Babymetal på Annexet och har en hel outfit tänkt till dess
Klänningen har (såklart) inte fickor och kappan jag tänkt ha har för dåliga
Ingen magväska (behöver ha bilnyckel, korthållare och telefon) tillåten, så... jeans och tråkig jacka med stängbara fickor då? :/
Min roliga once in a lifetime grej blev plötsligt mycket tråkigare, även om jag förstår framförallt sportvärlden
Lite skillnad dock kan jag tycka, både med SHIS/Scandinavium och konserter vs sportevenemang som vi vet drar till sig en hel del otrevliga personer.

Jag vet inte om det är till någon hjälp, men jag köpte ett par träningstightsshorts i somras som jag hade under klänning flera gånger. Typ:

1699005225930.png


Är det kallt ute kanske det inte ens behöver vara shorts, men dessa kan man ju ha över ett par strumpbyxor också. Jag som sällan har handväska tyckte det var jättesmidigt!
 
Tydligen så gäller inte förbudet på Comic Con i helgen, och enligt den här texten så går det åtminstone rykten om att förbudet i första hand riktade in sig på att försöka stoppa bengaler.... tycker hur som helst att det finns skäl att vara skeptisk mot sådana här trubbiga beslut. https://www.aftonbladet.se/nyheter/...polisen-maste-forklara-vad-fan-de-sysslar-med
De behöver i alla fall vara logiska - jag tror inte att alla potentiella attentatsmän nu sitter och förbannar att de inte får ta med sig sina paljetterade kuvertväskor utan att inse att även de kan skaffa fjällrävenbyxor och fotografvästar.
 
Jag vet inte om det är till någon hjälp, men jag köpte ett par träningstightsshorts i somras som jag hade under klänning flera gånger. Typ:

Visa bifogad fil 131171

Är det kallt ute kanske det inte ens behöver vara shorts, men dessa kan man ju ha över ett par strumpbyxor också. Jag som sällan har handväska tyckte det var jättesmidigt!
Det kommer att se lite lustigt ut när alla på konserten gräver under sina kjolar för att mobil-haila eller få tag på sina biljetter
 
ComicCon Stockholm i helgen är undantagna från reglerna
Såå... ?
Det är för att de ansökte om tillstånd innan 1/11. Läser man på polisen.se så står det att "De som fick ett tillstånd eller bevis om anmälan av sitt evenemang innan den 1 november 2023 från polisen omfattas inte." Men en del arrangörer har hoppat på tåget redan och säger väskförbud fastän de inte behöver. Jag var på ett mindre evenemang igår där alla väskor stoppades. Hade redan tagit höjd för det och tog bilen (istället för buss eller cykel vilket varit bättre både för klimatet och min ekonomi) så att jag kunde lämna ytterkläder och väska i den.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp