Polisen varnar för hästplågare

Sv: Polisen varnar för hästplågare

Usch, blir så lessen när jag läser saker liknande detta... HUR i hela världen kan någon göra illa en annan individ på det där sättet!? Och sen blir man ju rädd också... tänk om det händer en själv?!:cry:
 
Sv: Polisen varnar för hästplågare

Enligt artikeln är det ovanligt att hästar skadas på detta sätt och att det skedde för ett par år sedan......... Det sker ett flertal fall VARJE år.
Och i Örebrotrakten har de en väl känd hästplågare.
 
Sv: Polisen varnar för hästplågare

Fy sjutton.. att en människa är kapabel att göra sånt.. Vill bara gråta när jag tänker på den stackars hästen :cry: :crazy:
 
Sv: Polisen varnar för hästplågare

Jag har skrivit det tidigare i en tråd. Ej namngivit personen.
Men sommaren 2002( juli) hade jag min ponny på betäckning på en station ( där de i huvudsak har halvblod) i Örebrotrakten. Jag lämnade mitt sto där och fick dagen efter läsa i kvällstidninngarna om ett ponnysto som blivit skuren söder om Örebro. Jag tror till och med att hon dog, ringde direkt stationen och frågade om det var i närheten av dem. Enligt kvinnan som har stationen så visste alla i trakten vem det här var, han hade tydligen gjort det vid flera tillfällen. Jag fick aldrig reda på namnet men det verkade som många där visste vem det var.
Men det här är inget hingsthållare vill berätta om att de har i sina trakter, för då får de givetvis färre ston till sina stationer.
 
Sv: Polisen varnar för hästplågare

sjuka människor som går på oskyldiga djur....:confused: Dom borde straffas med samma metod!!!!! :mad: lider med hästen :cry:
 
Sv: Polisen varnar för hästplågare

sjuka äckliga avskum till människor!
 
Sv: Polisen varnar för hästplågare

Uuuhh:eek: ....jag och mina "pålledamer" bor 4 mil utanför Kumla.
Ibland önskar man att man hade folkskygga och svårfångade pållar istället för pållar som sitter som klistermärken påén så fort man öppnar hagen. Ett tips...ta bort grimmor o grimskaft från hage och häst. Undrar...har någon valack eller hingst blivit drabbad av djurplågarn?
 
Sv: Polisen varnar för hästplågare

Uuuhh:eek: ....jag och mina "pålledamer" bor 4 mil utanför Kumla.
Ibland önskar man att man hade folkskygga och svårfångade pållar istället för pållar som sitter som klistermärken påén så fort man öppnar hagen. Ett tips...ta bort grimmor o grimskaft från hage och häst. Undrar...har någon valack eller hingst blivit drabbad av djurplågarn?


Det ända jag har hört är att någon klippt upp staket... släppt ut hästar altså... innan hade nån skurit sönder grimman...:mad: ..
 
Sv: Polisen varnar för hästplågare

Jag har skrivit det tidigare i en tråd. Ej namngivit personen.
Men sommaren 2002( juli) hade jag min ponny på betäckning på en station ( där de i huvudsak har halvblod) i Örebrotrakten. Jag lämnade mitt sto där och fick dagen efter läsa i kvällstidninngarna om ett ponnysto som blivit skuren söder om Örebro. Jag tror till och med att hon dog, ringde direkt stationen och frågade om det var i närheten av dem. Enligt kvinnan som har stationen så visste alla i trakten vem det här var, han hade tydligen gjort det vid flera tillfällen. Jag fick aldrig reda på namnet men det verkade som många där visste vem det var.
Men det här är inget hingsthållare vill berätta om att de har i sina trakter, för då får de givetvis färre ston till sina stationer.

Bor väster om Örebro, men hade ingen aning om att det fanns en "känd" typ som skär hästar. Det var en incident för några år sedan, inte långt ifrån där jag bor, en ponny som blivit knivstucken i buken om jag inte minns fel. Det var dock en psykstörd ung kille som var den skyldige.

/Lizzie
 
Sv: Polisen varnar för hästplågare

Bor väster om Örebro, men hade ingen aning om att det fanns en "känd" typ som skär hästar. Det var en incident för några år sedan, inte långt ifrån där jag bor, en ponny som blivit knivstucken i buken om jag inte minns fel. Det var dock en psykstörd ung kille som var den skyldige.

/Lizzie

Där jag hade mitt sto för betäckning ligger väster om Örebro, och hon som driver det stället sa att de var välkänt i trakten vem personen var. Att de höll koll på honom, de kanske hon sa för att lugna mig just då.
 
Sv: Polisen varnar för hästplågare

shit vad hemskt!!! :( skulle aldrig våga lämmna min häst :crazy:
 
Sv: Polisen varnar för hästplågare

Där jag hade mitt sto för betäckning ligger väster om Örebro, och hon som driver det stället sa att de var välkänt i trakten vem personen var. Att de höll koll på honom, de kanske hon sa för att lugna mig just då.

Om det var välkänt vem det var så borde det ju inte vara något problem att sätta fast personen i fråga, kan man ju tycka! Räcker ju inte med att "hålla koll" på en sådan person....

2002 var det en del incidenter i mitt stall, stod uppstallad på ÖTR. Vi hade besökare i stallet om nätterna som skar av rätt mycket av min pållas svans, även en kompis häst blev också av med en del tagel. En hjälm som låg framme blev sönderskuren, en morgon när jag och kompisen skulle morgonfodra var alla hästarna mätta och ville inte ha sitt kraftfoder :eek: Incidenterna blev polisanmälda och det var då INGEN som sa något om någon att de höll ögonen på någon "välkänd person" - dessa incidenter inträffade under samma period som ponnyn blev stucken i buken någon mil från oss. Så klar man var helnojjig.

/Lizzie
 
Sv: Polisen varnar för hästplågare

Om det var välkänt vem det var så borde det ju inte vara något problem att sätta fast personen i fråga, kan man ju tycka! Räcker ju inte med att "hålla koll" på en sådan person....

2002 var det en del incidenter i mitt stall, stod uppstallad på ÖTR. Vi hade besökare i stallet om nätterna som skar av rätt mycket av min pållas svans, även en kompis häst blev också av med en del tagel. En hjälm som låg framme blev sönderskuren, en morgon när jag och kompisen skulle morgonfodra var alla hästarna mätta och ville inte ha sitt kraftfoder :eek: Incidenterna blev polisanmälda och det var då INGEN som sa något om någon att de höll ögonen på någon "välkänd person" - dessa incidenter inträffade under samma period som ponnyn blev stucken i buken någon mil från oss. Så klar man var helnojjig.

/Lizzie
Liknande hände faktiskt i mina hemtrakter, ett ungsto fick avlivas pga att en person hade skadat henne så svårt ( midsommaren 2002). När de kom ut till stallet såg de en person smyga iväg. De fick syn på det skadade stoet och ringde polis. Polisen grep mannen, som var blodig ända upp till axel. Mannen var inskriven på Säter men rörde sig fritt i samhället under medicinering ( som ej hade skötts under sommaren).
Hästägarna ville ej polisanmäla då de har en hel del inackorderingar och ston till betäckning. Och ville ej få ut detta i media. Så detta har inte stått i tidningar eller kommit till allmänhetens kännedom. Dock vet som sagt dessa poliser som var dit vad som hade skett.
Denna man har även blivit dömd för att trakasserat unga tjejer och förföljt dem.
Det hade även varit en incident i en närliggande by alldeles innan, och jag pratade med en kompis till den som ägde den hästen, och de hade polisanmält och det stog även i tidningarna att de ville ha tips att man skulle kontakta polisen.
Polisen sa ingenting till dem om att man väl visste om att en man höll till i dessa krokar och hade visat detta beteende tiodigare.
 
Sv: Polisen varnar för hästplågare

Som det ser ut på psykvården i dag blir man mörkrädd. Det verkar som om allt sjukt släpps ut i samhället idag. Jag skulle definitivt inte vilja bo i närheten av ett knäpphem!
 
Sv: Polisen varnar för hästplågare

Nämen va fan e detta?! :mad:
snart får man väll anställa folk som går vakt ute i stallet!
Men den idioten som folk visste vem det var va fan tog dom honom inte?! bodde jag där skulle jag göra ett otrevligt besök hos den :devil: om dom inte griper han för att han skadar hästar så kan dom ju inte gripa mej för att jag skadar han! men enligt lagen så är det ju värre att skada en idiot till människa än att skada ett oskyldigt djur, e det rättvist? blir så jävla förbannad!
 
Sv: Polisen varnar för hästplågare

Nämen va fan e detta?! :mad:
snart får man väll anställa folk som går vakt ute i stallet!
Men den idioten som folk visste vem det var va fan tog dom honom inte?! bodde jag där skulle jag göra ett otrevligt besök hos den :devil: om dom inte griper han för att han skadar hästar så kan dom ju inte gripa mej för att jag skadar han! men enligt lagen så är det ju värre att skada en idiot till människa än att skada ett oskyldigt djur, e det rättvist? blir så jävla förbannad!


Precis vad jag oxå skulle ha gjort. Lagen skiter jag fullständigt i, för det är ju djuren som får lida o vi människor har det FÖR bra.
Fruktansvärt! :mad:
De som skapade dessa lagar som ska "skydda" dessa sjuka människor som gjort såna här saker mot djuren ska visst få rätt men inte djuren.
Jag tycker att det är vansinnigt att djuren inte har något värde.

Näpp, om något sånt skulle hända mina pållar ska dom veta att dom inte velat leva då! :devil:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sedan i januari har fyra hästar skadats så svårt att de fått avlivas i Varbergs kommun. Det handlar om tre tillfällen, det senaste i...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: animalasia
·
  • Artikel
Hästnyheter När familjen kom hem gjorde det en obehaglig upptäckt i hästhagen – någon hade bundit ihop hästens mun. Nu uppmanar polisen andra...
Svar
3
· Visningar
1 160
Senast: animalasia
·
  • Artikel
Hästnyheter Två hästar har knivskurits så illa att de har dött i Skåne i år. Ytterligare två har skurits illa men är i livet. Nu uppmanar polisen...
Svar
0
· Visningar
512
Senast: Gunnar
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp