• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare linnéa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 860
L

linnéa

Vad tycker ni om dem. Tänkte köpa ett, är så tjockt och myyysigt!:love:

Sv: PollyPads

Köpte 2 från hööks innan jul. de är tjocka o härliga, ligger bra under sadeln (trots inga stroppar). Kanske är lite "knöliga" o jobbiga att hantera bara, men jag är nöjd.

Funderar också på en sån, den beiga. Men funkar den på dressyrsadel också? Eller blir den för kort?

De är jättebra(speciellt om man som jag rider en häst som har en tendens att pendla lite i vikt) eftersom den "fyller ut" lite under sadeln då det behövs. Tyvärr är den lite varm på sommaren, tycker jag iallafall, men de är trots allt riktigt bra alla andra tider på året.

Mm, funderar på villken sadeln den passar? Hade tänkt att ha den under hoppsadeln, men då blir den kanske för lång? Tycker inte om de amerikanska korta hoppschabraken men ett vanligt blir inte heller bra:confused: :confused: Hur gör ni?

jag tror dom är bra att ha om man har en sadel som är lite för bred.. men har du en sadel som sitter exakt tror jag att det kan bli för trångt eftersom dom är så pass tjocka

Jag tycker att de passar bra både till hopp och dressyrsadlar. De är kanske inte tillräckligt långa för att ligga under hella dressyrsadelns kåpa, men det rör sig max om 5cm per sida. Det har inte stört mig. Tycker att polypadsen är kanon i kvalité och att de ligger helt trots att man inte har stroppar på-som jag tycker är rätt skönt att slippa!

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 898
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
459
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka