Polotröja till häst sökes

Gry

Trådstartare
Varför finns inte det? Vill ha en tröja till min islänning. En tröja som går över bröstet eftersom bröstet/ under halsen ska rakas. Tycker det ser så kallt ut annars. Tänker mig samma stlk som ett sånt där bogskydd ni vet. Tror det skulle vara superbra. Finns det?
 
Sv: Polotröja till häst sökes

Du menar något i den här stilen?

shetland-ponies-cardigans6.jpg
 
Sv: Polotröja till häst sökes

Det är ju inte helt ovanligt med magplatta, har du kollat det?
 
Sv: Polotröja till häst sökes

Trådkap men hahahaha det var det lustigaste jag har sett på länge :D
 
Sv: Polotröja till häst sökes

Finns inget behov av täcke vid sådan rakning, förutom när de är svettiga.
Köp hellre ett fleecetäcke med hals och låt hästen torka innan den släpps ut igen.
 
Sv: Polotröja till häst sökes

Varför finns inte det? Vill ha en tröja till min islänning. En tröja som går över bröstet eftersom bröstet/ under halsen ska rakas. Tycker det ser så kallt ut annars. Tänker mig samma stlk som ett sånt där bogskydd ni vet. Tror det skulle vara superbra. Finns det?

Förstår din tanke men hästar punktfryser inte. Hästen skapar värme genom matsmältningssystemet så de delar som är viktiga att hålla varma är rumpan och ryggen. Får hästen tillräckligt mycket grovfoder och man låter pälsen på ryggen och rumpan "växa fritt" så fryser de inte om de är vana vid klimatet. :)
 
Sv: Polotröja till häst sökes

Förstår din tanke men hästar punktfryser inte. Hästen skapar värme genom matsmältningssystemet så de delar som är viktiga att hålla varma är rumpan och ryggen. Får hästen tillräckligt mycket grovfoder och man låter pälsen på ryggen och rumpan "växa fritt" så fryser de inte om de är vana vid klimatet. :)

fAST DET ÄR JUST DETTA ATT SKA MAN TÄVLA OCH TRÄNA OCH HÅLAL DOM I TÄVLINGSHULL KAN MAN INTE GE DOM VAD DE BEHÖVER FÖR ATT HÅLLA VÄRMEN. dET INNEBÄR NÄSTAN FRI TILLGÅNG OCH DE ÄR SVÅRT NÄSTINTILL OMÖJLIGT ATT GE OM MAN INTE VILL HA FET HÄST

Oj sorry caps lock orka skriva om:p


Så då måste man täcka för att ersätta pälsen man rakar bort och för de hö hästen inte får för att hålla värmen=)

Min isis får 6 kilo då är hon fin i hullet för tävlingshull såatt säga. Visst då fryser hon mer eftersom hon har lägre fett% än när hon bara går i hagen och äter och blir tjock och har ett späcklager som värmer,

Men att vid de tillfälle kräva att hon ska prestera nått är nästan djurplågeri i mina ägon
 
Sv: Polotröja till häst sökes

fAST DET ÄR JUST DETTA ATT SKA MAN TÄVLA OCH TRÄNA OCH HÅLAL DOM I TÄVLINGSHULL KAN MAN INTE GE DOM VAD DE BEHÖVER FÖR ATT HÅLLA VÄRMEN. dET INNEBÄR NÄSTAN FRI TILLGÅNG OCH DE ÄR SVÅRT NÄSTINTILL OMÖJLIGT ATT GE OM MAN INTE VILL HA FET HÄST

Oj sorry caps lock orka skriva om:p


Så då måste man täcka för att ersätta pälsen man rakar bort och för de hö hästen inte får för att hålla värmen=)

Min isis får 6 kilo då är hon fin i hullet för tävlingshull såatt säga. Visst då fryser hon mer eftersom hon har lägre fett% än när hon bara går i hagen och äter och blir tjock och har ett späcklager som värmer,

Men att vid de tillfälle kräva att hon ska prestera nått är nästan djurplågeri i mina ägon

Lugn och fin. Tror du missförstod inlägget lite mer än en aning :)

Vet du att hästar som ska träna och tävla ska hållas i det skicket så borde du veta att hästar inte punktfryser. TS frågade efter täcke ENBART till hals och bog. Blir hela hästen för kall så ha ett täcke. Men då kan du ha ett vanligt täcke som täcker hela hästen.

Får hästen redan den mängd den klarar av men bara är halvklippt och var utan täcke när den var oklippt så kommer den klara att vara halvklippt också, utan att frysa om bogen. Som var det tråden handlade om.

Täckar själv mina tävlingshästar och tycker du gör helt rätt. Men TS frågade om täcke enbart för bog och hals :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har många fysiska handlingar som jag granskar på detaljnivå rad för rad i mitt jobb. Tänk kontoutdrag med rader där du behöver...
Svar
5
· Visningar
557
Senast: Rie
·
Kläder & Bli fin Trodde aldrig jag skulle ens skriva detta men lite inspiration från Tranans tråd har jag fått… Klänningar. Jag har typ aldrig använt...
2
Svar
32
· Visningar
2 762
Senast: Tranan
·
Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 092
Senast: Ise
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
888
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp