Sv: Poly pads

De e super bra!! fast jag köpte mina när jag jobbade i england, under halva priset på vad hööks säljer de för!! :banana:

Jag sålde min efter att jag hade använt min typ två gånger. Den fungerade inget bra med den sadeln och gjorden som jag hade, då den var alldeles för tjock. Gick inte att stänga gjorden och när jag sen äntligen fick den stängd på ytersta hålet och skulle hoppa upp, så åkte hela sadeln och allt runt, men inte f*n gick det att dra åt gjorden mer, så jag gav upp och sålde den ;). Men jag vet andra som har sånna och tycker de funkar bra under sadeln, eller tex som barbacka padd. Personligen vill jag ha tunna schabrak under sadeln...

Som Doneloge tycker även jag att Poly Padsen är för tjocka. Jag har istället provat Horse Savers "schabrakpadar". Inte alls så tjocka, men tjockare/mer utfyllnad än ett vanligt schabrak. Dessutom är de billiga, under 200 kronor i flera butiker! Med en Poly Pad hamnade i alla fall jag (och sadeln) för mycket OVANFÖR hästen.

Våran häst fick skav av valiga schabrak ett tag förut så vi köpte en polypad & det funkade jättebra. :)

Jempa skrev:
Som Doneloge tycker även jag att Poly Padsen är för tjocka. Jag har istället provat Horse Savers "schabrakpadar". Inte alls så tjocka, men tjockare/mer utfyllnad än ett vanligt schabrak. Dessutom är de billiga, under 200 kronor i flera butiker! Med en Poly Pad hamnade i alla fall jag (och sadeln) för mycket OVANFÖR hästen.

jag köpte mina horsesaver paddar för 109 kr styck på E*O :angel:

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 308
Senast: Palermo
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
398
Senast: tott
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 910
Senast: Görel
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
881
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur