Ponny galopp

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Elwira
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 945
E

Elwira

Kikade lite men hittade inte någon liknande tråd... Har ett 3-årigt sto hemma som blir 4 nu i vår. Skulle vilja testa henne i ponnygalopp med en lite tjej/kille som jocky. Men det stora problemet är att jag har noll koll på hur allt går till väga, ålder på jocky, vikt, åld er på ponny m.m. så vore tackasm för len snabb lektion i ponny galopp// MW:idea:

Sv: Ponny galopp

Ponnyn måste ha giltigt mätintyg samt vaccinationsintyg.

Ryttaren måste ha licens för 2006 och tagit grönt kort.

Ålders-resp viktgränser:
Kat A 7-12 år, upp till 40kg.
Kat B 8-14 år, 35-55kg,
Kat C 10-18 år, 40-60kg,
Kat D och Kat XX 12-18 år, 45-68kg

Sporrar och spö är ej tillåtna. Martingal, irländsk eller löpande samt
övergjord är obligatorisk. Skyddsglasögon rekommenderas

Medhjälpare skall bära hjälm samt säkerhetsväst rekommenderas.

För samtliga kategorier gäller: 4-åriga och äldre ponnyer samt 3-åriga och äldre Engelska fullblod, Arabiska fullblod och Angloarabiska fullblod.

så ligger det till :)

Sv: Ponny galopp

ja funderar också på att starta litr galopp med min ponny som vi skulla rida dressyr på emn de blir nog bättre om han får springa ett lopp och sedan åka på dressyrtävling :angel: :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 724
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 835
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 434
Senast: lizzie
·
Hoppning Känner att jag skulle behöva lite tips och idéer då jag har slut på egna.. Jag har ett 12-årigt sto som jag har haft i ca 2,5 år. Jag... 2
Svar
25
· Visningar
4 470

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

Tillbaka