Ponny & hästlicens HJÄÄÄLP!

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Sozzo92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 045
S

Sozzo92

Fick höra av en kompis att om jag har en ponny som jag vill tävla i storhästklasser OCH löser storhästlicens för den så kan jag inte lösa ponnylicens till den igen. Inte heller om jag säljer hästen så kommer nya ägaren att få tävla ponnyn i ponnyklasser igen? Är detta sant?!??? :crazy::confused:

Sv: Ponny & hästlicens HJÄÄÄLP!

Nej det är inte sant.
Om ponnyn byter ägare eller ryttare går det söka ponnylicens igen.

En överårig ryttare får tävla ponny (med hästlicens) i hoppning och dressyr bland storhästarna.
Vid stadigvarande ryttarbyte eller ägarbyte får ponnyn tävla bland ponny igen. Ponnylicensen finns alltså kvar under den tiden du rider bland hästarna.

Exakt samma tråd igen av samma användare...?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 466
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
790
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 262
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur