Ponny prakt-sadel!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Millan_gulligast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 46
  • Visningar Visningar 4 076
Sv: Ponny prakt-sadel!

:eek: förlåt men vad ful. :o
jag har ingen erfarenhet av den iaf. :angel:

men altså,jag hatar den med!men ska köpa en i skin så klart!:rofl:en ljus brun!*dregel*:smirk!snälla mer svar!!

har ingen erfarenhet av den, men om du ska ha en lädersadel varför inte köpa en utav något annat mer välkänt märke istället? 7.500 är inte mkt för en ny sadel, lägegr du samma summa på en begagnad sadel kan du nog hitta någon mycket bättre.

Förlåt, men va ful den var!!
jag skulle aldrig köpa en sådan sadel för 7500kr..

har ingen erfarenhet av den, men om du ska ha en lädersadel varför inte köpa en utav något annat mer välkänt märke istället? 7.500 är inte mkt för en ny sadel, lägegr du samma summa på en begagnad sadel kan du nog hitta någon mycket bättre.

vill ha en bomlös sadel,detta är en bomlös med engelsk sadel modell,och de är de jag är ute efter,här är ett citat från ponny prakt:
"TackOnBack™ bomlösa dressyr- och allroundsadlar ser ut som vanliga engelska sadlar med bom. Men liksom när det gäller Endurancemodellen, har sadlarna två viktiga fördelar; vikten och flexibiliteten."

mer svar!

finns andra mer beprovade märken, tex strar trek som har bomlösa i engelsk modell.

En vän till mig har den :D! Hon älskar den :)!

Mvh
Emma

kanske hon har ngn bild som hon kan visa,jag fastnade för de häftiga att de var som en engelsk men bomlös!:love:såg ochså att de fans i läder och då vart jag förälskad!!:d

Det är inte ponnyprakts egen sadel utan en Masterback (tidigare TackOnBack).

http://www.masterback.com/

Jag har haft en sådan hemma på prov och blev inte direkt imponerad av kvaliteten.

Kan också tipsa om att den är väldigt låg över manken. Jag trodde inte att det skulle vara något problem eftersom min Haflinger inte har mycket till manke men det fungerade inte alls. Tillverkaren säger att den passar alla hästar och menar då att man ska stoppa under olika paddar och renskinn tills den sitter som den ska. Något jag inte tycker ska behövas om sadeln "passar".

Jag råder dig verkligen att först och främst ta hem den på prov.

jo fin var den,ja stöden ser okej ut på vulstren,bättre en de jag har nu:angel::crazy:

ska låna en på prov och fixa pengar problemet(:o)

Går och irriterar mig på jobbet bara för att vi har hemma en röd sån och den bara är i vägen.. ursh för den sadeln.. men njaa en bra grepp för rumpan måste an ju få om man har helskodda ridbyxor..

på vilekt sätt"iväg"och den röda är ful!!

Liknande trådar

Utrustning Ja, jag har använt sökfunktionen till förbannelse så nu lägger jag upp en egen tråd och hoppas på lite samlade tips :). Jag har nyligt...
Svar
12
· Visningar
2 275
M
Utrustning jag måste ha svar! jag ska köpa en sadel antingen en sådan här modell... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 429
Senast: kladdkakor
·
Utrustning I sommar ska jag rida in min c-ponny. Och funderar nu över sadlar. Kommer lägga max 5000:- på en sadel. eller 5000:- för 2 sadlar. Så...
Svar
4
· Visningar
1 439
Senast: MaRomer
·
M
Körning Hej! Jag har tänkt att så småningom köra in min arab dam, då jag förutom är dressyratan också ahr ett förflutet som ponnytrav kusk och...
Svar
6
· Visningar
1 345
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka