Ponny shabrak till stor häst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 427
H

Havregryn

Jag är så less på att vissa gulliga shabraker bara finns i ponny storlek, skulle man kanske kunna ha en ponny shabrak (allround) till en 17.5 hoppsadel?

Vet nån om den täcker allt? eller är det bara att blunda när shabraker av sån sort kommer =(

Sv: Ponny shabrak till stor häst

Ponnyschabkrak är oftast gjorda för 15-16" sadlar.
De blir nog för korta både på längden och höjden tyvärr.

Som popeye skriver så kommer de vara för korta på alla håll och kanter. Vad är det för speciella schabrak du är ute efter?

Det blir för litet.
Har en liten 16,5" sadel på ponnyn och till den behövs det schabrak i strl full.

jag har en hel del ponnyschabrak till min 17,5" sadel som jag hade på min ponny, har även en 17,5" sadel till stora hästen och det har åkt med en del ponnyschabrak där också och jag tycker inte att det är fel, man slipper alla schabrak som ser ut som ett täcke på hästen ju, men man får akta sig lite. En del är väldigt korta och är alltså förkorta i ryggen, men många är det inga problem alls.

Jag hade ett ponnyschabrak under en 17 el 17,5 stübben sigfried o de va inga alls problem! Kanske beror lite på hur "stort" ponnyschabraket e oxå........

Är som Popeye skriver. Gjorda för 15-16" sadlar.
Och dom är kortare på längden också vilket gör det litet.
Har själv svårt med ponnyschabrak till min 16" sadel.

popeye: Bara att ge upp alla dessa gulliga shabraker alltså =(

Diabolical_Kitten: *suckar*, det är tex. de nya shabrakerna i hööks som bara finns för ponny, men stöter alltid på shabraker på nätet i ponny som jag verkligen vill ha. Kanske man ska skaffa en ponny i stället för att skaffa en till stor häst =)

starcraft: Man kanske ska ta en chnasning att beställa och se

SnigelEffekt: Hmm... det är noig de, men jag tror jag chansar och ser, annars kanske jag kan amvända den när jag rider barbacka =)

schabraket blir alldeles för kort. Mitt favorit schabrak ligger inte lika bra längre nu när jag köpte ny sadel i somras :(

har som nu gett upp hoppet om dom. Köpte en begegnad hoppshabrak i storlek cob. Just att dne gick att ha...

jag fpr hekt enkelt köpa en ponny =P

Jag har en 17" sadel och nästan bara ponny schabrak till min häst och dom sitter perfekt. Skulle tillochmed kunna vara aningen mindre.:)

Beror mycket på sadelns utforming.
Har en hoppsadel som ponnyschabrak igger bra på medan allrounden i samma storlek inte kan ha ponny vare sig i rygglängd eller "kåplängd"...

Vet inte riktigt vad du menar med gulliga schabrak..
Men alla disney samt looney toones finns i ponny och full.
mvh El

Tja, jag köper ponny till min 16,5" sadel.. Men man får se hur långa shcbraken är, varierar från märke till märke...

men hur ska du spöka ut din häst då? det är nog tänkt så att dom schabrak med musse och allt är till barn som rider små ponnyer!

Kan nog inte riktigt hålla med dig....
Som jag skrev i tidigare inlägg finns bla disneyschabraken i ponny och full.
Däribland då just Musse...
Vi säljer fler av dessa till vuxna än till barn=schabraken de som är str full går mer än de som är i ponny.
mvh El

vad är det för vuxna som rider med teckande figuer på sina schabrak då?? det är ju inte speciellt snyggt!

jag har faktiskt kollat dock litepå dem, men hittar tyvärr ingen gul med fågeln på...

men nå väl, gett nu upp hoppet om ponny shabraker..

finns fullt med vuxna som rider på tecknade figurer på sina hästar, snyggt, ja du, alla har sin smak...

och man ska inte behöva bli dömd efter sin smak, knappast att hästrana mår dåligt av det... så vad hindrar en??

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 949
Senast: ameo
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka