Ponnyfälttävlan!

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Wiiie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 4 711
W

Wiiie

Alla ni som rider ponnyfälttävlan skriv och berätta avilka klasser du tävlar! :banana:

Sv: Ponnyfälttävlan!

Vet inte om jag får kalla mig ponnyrytare mer. Är 18 i år.
Har iaf ridit msva på d-ponny iår.
Nästa år ska jag rida deb med en ungponny vilket ska bli väldigt roligt:D

Okej, va skoj! Va heter ponnyn du red MSV A med? vad e de för ung-ponny?

Ponnyn jag red hette Zipp.

Det är en 5 åring ridponny som blivit inriden under hösten, kommer nog att bli ganska trevlig med tiden bra gångarter och hoppar bra.

Nemen vad kul! :bump:
Då måste vi ha "träffats" eller, jag borde iaf. ha sett dig.
Du har möjligen inte ngn bild på Zipp på nätet? kommer så väl ihåg namnet, men kopplar inte riktigt.. som vanligt :p

Får man fråga vem som blev ny lycklig ägare till din fina ponny? Inte illa att få en sådan superponny! :smirk:

Ja, det är verkligen en fin ponny, synd bara att han inte blev kvar i Sverige.Vi behöver dessa fina ponnier här för de stora uppgifterna, men vad gör man när det dyker upp köpare ifrån Norge...

En sån jätte fin ponny! Hoppas hon kommer till Sverige och tävlar..:)
Någon mer som rider ponnyfälttävlan?

Min dotter kommer att rida B-ponny med sikte på sitt 3:e SM, sedan har hon ju tagit över storasysters ponny, som hon nu rider och tränar.Kommer att rida lätt med henne.Skulle det fungera riktigt bra så kanske det kan bli MSV B till hösten .Skulle det inte alls fungera, så får hon vänta med att rida fälttävlan på henne till nästa år igen.Hon är ganska skarp......

Jag har precis som fälttävlansnisse också blivit för gammal för ponny nu (iaf snart!), men red msva på D-ponny i år.
Kommer också eventuellt rida debutant på ungponny nästa år, så det verkar inte som om jag slipper fälttävlansnisse. :devil:

Vad är det för liten sak du har hittat nu då??

Själv hoppas man åtm få rida på terrängbanan nästa år. Kanske med Finn :angel: Får se hur många som sitter kvar den träningen isf :devil:

Till trådskaparen, jag red ponny för alldeles för många år sedan (säkert två...) och på så låg nivå så det är inget att nämna :p

Det är en 5-årig ridponny som är efter Power Boy. En riktig liten :devil: som ifrågasätter ALLT. Men när han väl har tjorvat färdigt så brukar han sköta sig exemplariskt, hoppar som en gud och har ett otroligt påskjut. Har iofs inte provat några terränghinder med honom än, men han är så kaxig och tror han är odödlig så det borde inte bli några problem!

Jo men det är ju givet, då ses vi ju alla tre i debutanterna nästa år! :banana:

Haha! Haha. Ha.. E nääe! Släppa ut mig på TÄVLING på den där?! Vad tror du om mig... Dessutom har han ju ett jobb at sköta :cool: Förhoppningsvis iaf.. Jag ska vara hässkötare på den där hingstgrejen där han sa testridas å sådant. Nina litar ju inte på att Anders och Oskar OCH Emily håller honom ren och fin, jag som knappt badat en häst i mitt liv, det gör ju hon men det har hon nog inte tänkt på :D

Trevligt med en sån lite pålle då ;) Ska han säljas sen lr?

Jo han ska säljas när han är dresserad, skratt. Vilket han INTE är än! :smirk: Men jag rider honom bara för att inte ägaren själv törs ta itu med honom (vilket jag har full förståelse för!). Men jag är övertygad om att han kan blir riktigt bra bara han får lite tid på sig. Så är det någon som vill ha en jättevacker (men tuff) D-ponny, som har stora förutsättningar i alla dicipliner så är det bara att höra av sig! :D

När är hingstvisningen? Skulle vara kul och komma och kika! :)

Rider MSV A på en c-ponny nu för tiden, innan jag fick henne red jag ingen:S

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 516
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Häng med och tävla i Sveriges bredaste mästerskap! Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora...
Svar
0
· Visningar
53
Senast: Gunnar
·
Dressyr Ni som varit ute och tävlat LC-LB eller har haft möjlighet att kika på dessa klasser på tävling, hur ser det ut med nedsittning vs...
Svar
2
· Visningar
149
Senast: Fiorano
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 561
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka