Ponnyhack eller vanligt?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare B-uke
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 209
B

B-uke

Vill gärna testa att rida med hackamore och ska införskaffa ett från börjes till en början tänkte jag. Har hört att många rekommenderar ponnyhack även till stor häst, p g a kortare skänklar. Stämmer detta, vill ogärna behöva köpa båda för att testa, vet ju inte än om det funkar :)..

Tacksam svar :)

Sv: Ponnyhack eller vanligt?

ponnyhack är en modell, det finns i både full o ponny storlek. Jag tycker ponnyhack blir lite luddigt o ostadigt o föredrar vanligt. viktigt att tänka på är att bägge motsvarar blank stång o kräver en viss kunskap.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 252
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 249
Senast: dukie
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka