Ponnymankhöjd

Ninnie

Trådstartare
Jag är intresserad av en d-ponny, sto f-05. Hon mättes som 3 1/2 åring till 140, har växt sent och har växt en del i sommar.

Ren spekulation.....vad kan man beräkna att hennes blivande mankhöjd blir ?
 
Sv: Ponnymankhöjd

Det är svårt att säga hur hög ponnyn kommer att bli.
Jag har för mej att man inte slutmäter en häst förrän i 8-årsåldern.
Ska låta det vara osagt men jag har så för mej. :angel:

Men jag skulle tro att ponnyn kommer att vara inom D-ponnyn iaf.
 
Sv: Ponnymankhöjd

Min tanke är mest att jag inte vill ha en alltför liten d-ponny utan gärna runt 145.
 
Sv: Ponnymankhöjd

beror nog på om det är en ponny av kallblodstyp eller inte. min ponny var 144 när vi köpte den som 3åring och vid 4 var hon 146 och nu vid 5 år 146. min är lite ädlare i typen och enligt mätkvinnan så skulle hon nog hålla sig typ där hon är nu...
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 733
Senast: Joro253
·
Hästhantering Vår valack har gått med vårt sto sedan 1 år tillbaks. (Han är kastrerad som 3 åring) stoet brunstar nu och nu ikväll såg jag att hon...
Svar
9
· Visningar
1 715
Senast: Habina
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 190
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
428
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp