Ponnyn Klas besökte äldreboende

(Norrköpings Tidningar)
Ponnyhästen Klas, 21, har varit på besök på äldreboendet Birkagården. Det var en av sommarvikarierna som tagit med ponnyn - och hästbesöket uppskattades. -Vi hälsade på på alla avdelningar, berättar enhetschefen Lars Eklund. Det här var första gången en häst kom på besök, men annars är...

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ponnyn Klas besökte äldreboende

Väldigt bra initiativ tycker jag. Behövs djur på äldreboende, väldigt uppskattat av dom äldre då majoriteten haft någon form av kontakt med djur eller haft djur själva. Vet boenden här som har katter och dom har alltid varit mycket uppskattade och omtyckta. Fler djur i vården tycker jag:)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just... 2
Svar
30
· Visningar
5 122
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
550
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Den 21-åriga ponnyn Klas - också i mogen ålder- har varit på besök på äldreboendet Birkagården i Söderköping. Läs mer...
Svar
0
· Visningar
814
Senast: Gunnar
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut... 2
Svar
23
· Visningar
4 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka