Ponnystall inredning.

E

_Elin_

På min gamla ridskola fanns det en shettis, han hade fått en
special byggd box i en gammal spilta, med lagom hög box-kant
som han såg över.

Men nu undrar jag hur ni med en eller flera små ponnyer har
byggt och inrett era stall, fram med bilder och lösningar för
inspiration till en kanske blivande shettis ägare! :)
 
Sv: Ponnystall inredning.

Min shettis har en lägre boxdörr än min stora häst. Jag har dock gjort så att den lätt går att sätta ihop till samma höjd som den andra boxen, detta för att det skall gå att ställa en större häst i boxen utan att börja dra fram verktyg och virke :)

Nedan tre bilder, alla tre bilderna är i ett eget stadium av mitt stallbygge :p

lillbox.jpg



Shettisens box till höger. På bilderna till höger så ser man skillnaderna, den övre bilden har jag satt ihop dörren på och den undre är dörren öppen i ponnyhöjd.
 
Sv: Ponnystall inredning.

hej hej!!

Vi här löst till våra småtjejer, med "hål" i boxväggen i lämplig höjd och storlek, så de kan titta ut.. :D

Bild på ett av hålen...
28597590.jpg
 
Sv: Ponnystall inredning.

Ojojoj vad fin!Är det självbygge som blivit så fint?Vi är lite sugna på att fixa nåt liknande till vår ponny.
 
Sv: Ponnystall inredning.

Vår lilla prinsessa har fått en egen liten box som ser ut såhär
 
Sv: Ponnystall inredning.

Till alla!

Vilka fina och smarta lösningar till de små ni har!
Att anpassa så det går att ha stor häst i boxen hade
jag aldrig tänkt på, eller att såga ut ett titthål.. :idea:

Finns det fler där ute som har små hästar? :)
 
Sv: Ponnystall inredning.

Vi har beställt inredning från Hammars (inte uppe än, därav inga bilder) det var inga problem att beställa dörrar i valfri höjd, mot en smärre kostnad :angel:. Så nu får våra småkillar dörrar på 80 cm, precis lagom för att ha koll på vad som händer i stallet :)
Tidigare hade dom "vanliga" dörrar och då lärde dom sig att stå med tårna på kanten av dörren för att kunna se ut, inte så svårt att räkna ut att det är en extrem påfrestning på senor o.d :crazy:.
 
Sv: Ponnystall inredning.

På ridklubben har shettisen högre boxdörr än de andra hästarna :p Men med galler nästan hela vägen.Så att hon ser ut :) Beror ju lite på vad man har för shettis, hon brukar försöka klättra ut ur boxen.Så för henne hade det inte funkat att ha en lägre boxdörr ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 393
Senast: Sirap
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 539
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 361
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp