Positiv feedback på ridfilmer

Jeg synes man ser tydelig forbedring i de 3 filmene, både på galoppen og på hestens hinderklokhet.
Må være kjempegøy å få tillit til å ri og starte en ung hest.
Ja både han och jag har utvecklats, han var 7 år på filmerna (kanske inte ung i åldern, men var lite som att rida en ung häst vill jag minnas). Första filmen är hästen första start på tävling, var kul att jag fick förtroendet och han är verkligen en pärla i hoppningen, kommer nog bli fler starter framöver när tillfälle ges. :)
 
Kan väl bjuda lite på denna. Styrketräning och att inte flytta in rumpan. Hästen fuskar lite genom att putta ut rumpan. I höger varv så går hon in åt höger och åt vänster går hon in åt vänster för att skapa mer plats.

Blir värre ju tröttare hon blir.
Kort galoppfilm.
Hon kör alltså lite sluta om hon får välja då? :p
Ser trevligt ut och fin häst.
Diggar för övrigt hindrena jag ser också, blir ju nästan lite sugen på att hoppa dom. :D
 
@fio Tack! Det tycker jag också men jag är ju lite partisk :D

e Tangelo van de zuuthoeve - kommer inte riktigt ihåg mammans men Voltaire på den sidan. 10 år och ganska efetr i sin utbildning. Men vi ska snart ut på första pay and jumpen. Jättecool och bussig häst :)
 
Vad roligt med P&J! Man ser att du planerar vägen tidigt och bra med blicken uppe, och att det ger en bra balansering och viktfördelning i svängarna. Bra och jämnt tempo också, jag tycker det var fina ritter! Och en söt och glad häst. :)
 
Vad roligt med P&J! Man ser att du planerar vägen tidigt och bra med blicken uppe, och att det ger en bra balansering och viktfördelning i svängarna. Bra och jämnt tempo också, jag tycker det var fina ritter! Och en söt och glad häst. :)
Tack, jag försöker. Är väl perfektionisten i mig som vill få till det ännu bättre. 😅
Det jag märkte på framhoppningen var att jag har lite svårt att läsa av avståndet hur många galoppsprång det är kvar, om jag behöver korta/länga osv, då vi hoppade väldigt stort på en oxer.
Kände av det lite inne på banan också, tror det var därför vi rev i 70.
Tränar i hoppgrupp så tror mycket kommer lossna i hoppningen framåt sommaren, men alltid bra å ha me sig lite i bagaget så man vet "vad behöver jag öva på". :)
 
Ja avståndsbedömning är ju ofta lite färskvara. Och för att finslipa avståndsbedömningen och att komma till rätt avsprångspunkt så krävs det ju oftast lite mängdträning tills det känns tryggt, och att hästen är reglerbar och går någorlunda lätt att få tillbaka i galoppen när det behövs.

Men huvudsaken att du har en fin grundridning att ta av! Många som slarvar med att titta ner korta sekvenser - eller inte tidigt fästa blicken framåt på nästa hinder - får det mycket jobbigare att känna in avstånden, trots nötande.
 
Ja avståndsbedömning är ju ofta lite färskvara. Och för att finslipa avståndsbedömningen och att komma till rätt avsprångspunkt så krävs det ju oftast lite mängdträning tills det känns tryggt, och att hästen är reglerbar och går någorlunda lätt att få tillbaka i galoppen när det behövs.

Men huvudsaken att du har en fin grundridning att ta av! Många som slarvar med att titta ner korta sekvenser - eller inte tidigt fästa blicken framåt på nästa hinder - får det mycket jobbigare att känna in avstånden, trots nötande.
Ah, ligger nog mycket i det du skriver. Får helt enkelt nöta på. ❤️
 
Den senaste rundan vi fått på film, lite synd att jag inte har någon som filmar när jag rider dressyr. Brukar bara bli filmer vid tävlingar.

Hoppade två klasser, dock bara film från läktaren när jag hoppar 80. Förvisso var inte 70-rundan något vidare då hästen skyggade för påskpyntet och dressyrstaketet i hörnet. Fick skritta i ridhuset medan de höjde till 80 och passade då på att skritta fram å tillbaka i hörnet med dressyrstaketet med massor av beröm när han inte brydde sig.

Själva rundan i sig själv är långt ifrån den snyggaste, hade mer fokus på att få honom att gå på bra vägar istället för vilken galopp vi hade. Råkade hoppa före på 3:e hindret och vi landade i fel galopp, vet jag försökte byta men han va inte alls med på noterna. Jag kände att det var fel galopp men tänkte att det är bättre att ha tempot och farten så gör vi ett nytt försök efter nästa hinder istället.

Är ändå nöjd med rundan även om det såklart finns en hel del att bli bättre på, vet jag försökte mig på att stå upp i lättsits mellan hindren då det var långa "transportsträckor" så att säga.

 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 182
Senast: Enya
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
8 053
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 040
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp