(Positiva) erfarenheter av igångsättning....

Sv: (Positiva) erfarenheter av igångsättning....

Tack för att du delade med dig, :)
det är inget spikat och klart här, mer info nästa vecka, har BF i April.
 
Sv: (Positiva) erfarenheter av igångsättning....

Jag blev igångsatt med nummer 2 pga begynnande havandeskapsförgiftning (som jag inte kände av alls annat än att blodtrycket var högt). Det tog 2h och 18 minuter från igångsättning (spruta) tills dottern är ute. Positivt på´ett sätt att det gick fort, så det där att igångsatta förlossningar tar lång tid stämmer inte på alla... ;)

Jenny
 
Sv: (Positiva) erfarenheter av igångsättning....

Aha, är det såpass länge kvar :-) Nå, då får jag önska lycka till istället! Uppdatera oss gärna!
 
Sv: (Positiva) erfarenheter av igångsättning....

Jag blev igångsatt pga att det var 15 dagar över BF.
Kom dit och dom försökte sätta in en ballong som skulle klämma på livmodertappen och sätta igång det hela. När dom gjorde det så gick det hål på hinnorna så då fick det bli ändrade planer :)

Det gick ett par timmar för att kolla om värkarna kom igång av sig själv men det var lite halvtaskiga värkar så jag fick värkstimulerande dropp. Då tog det fart och det tog väl 12 timmar från det att dom försökte sätta in "ballongen" tills det att hon var född.
Jag tyckte det gick bra, har inga negativa tankar om min förlossning. I perioder stängdes ju droppet av och kroppen fick jobba själv men gick intensiteten ner så sattes det igång igen.
 
Sv: (Positiva) erfarenheter av igångsättning....

Jag blev igångsatt på BF+13. Egentligen var vi bara inne på kontroll och såg allt bra ut ville de ev avvakta några dagar men vid ultraljudet såg de att det nästan inte var något fostervatten kvar så då blev det igångsättning. Jäkligt skönt tyckte jag då jag hade haft jobbiga förvärkar i 1,5 vecka som bara kom när jag lade mig ner vilket gjorde att jag inte kunde sova något. Hade väl sovit som mest 2 timmar per dygn senaste tiden där.
Förvärkarna hade dock gjort lite för jag var redan öppen 1,5 cm och tappen var nästan utplånad. De gjorde hål på hinnorna till att börja med (kom dock inget vatten för litens huvud satt som en propp) och skickade iväg oss på promenad. Det hjälpte dock inget så kl 13 satte de mig på dropp. Min kropp var lite känslig för det så tyvärr fick jag jättestarka värkar med en gång och med bara några sekunders paus emellan så de fick gå och sänka det hela tiden. Men annars gick det som på räls. Kl 18.22 fick jag krystvärkar och lillskiten föddes 19.16. :)
 
Sv: (Positiva) erfarenheter av igångsättning....

Jag är också nyfiken på det här med igångsättning på grund av snabb förlossning, om någon har sådana erfarenheter. Vi bor ca 45-60 min från sjukhuset och vid första barnet hann vi vara på förlossningen i 26 minuter. Om det blir fler barn kommer jag vara mer orolig inför förlossningen än första gången, just för att jag är rädd att föda hemma/i bilen.
 
Sv: (Positiva) erfarenheter av igångsättning....

Jag har BF nu på måndag den 28 Jan. Var inne på kontroll på förlossningen nu ikväll då min slempropp gick igår kväll och jag hade regelbunda och dtarka värkar under flera timmar som sen helt plötsligt avtog efter några timmars sömn.

Efter det så har jag inte märkt så mycket mer... tyckte jag hade ganska så rikliga flytningar helt pltsligt och när jag var inne på kontroll visade de sig att dom tror att mitt vatten har gått, inget jag dirket har märkt... :angel: Så nu ska jag på daglig kontroll imorgon och måndag, annars vill dom sätta igång mig pga infektionsrisken.

Från att va cool lugn till att helt plötsligt bli väldigt nervös... hade inte väntat mig en igångsättning, så nu hoppas jag kroppen kommer igång nu i helgen, man läser mkt om igångsättning m.m.... men många verkar ha dåliga erfarenheter, långa förlossningar och kejsarsnitt. :crazy::o
 
Sv: (Positiva) erfarenheter av igångsättning....

Har du blivit erbjuden samtal för att göra upp en plan? Jag tror man kan erbjudas det.

Du var inne lite längre än mig på förlossningen, ändå hade jag halva resvägen ;-)

Läste nu att andra barnet inte var på g än.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 665
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 339
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 167
Senast: Barrow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp