Positiva tråden del 2

En grej som gick sönder i vårt hyfsat nya badrum (3 år gammalt) visade sig vara helt gratis att fixa - vi behövde inte betala varken för den nya delen eller för de 45 minuter det tog att installera den. Och detta trots att vi inte hade någon garanti eller liknande. Jag blev alldeles paff när hantverkaren bara sa tack och adjö utan att be om en endaste liten enkrona men tänkte att det är väl synd att protestera :up:

Det är väldigt bra att ha gäster med jämna mellanrum :p
Gud ja, bästa städtricket som finns! Det finns ingenting som kan få mig att storstäda så mycket som ett stundande besök, framförallt om det är någon som ska bo över natten så att de verkligen har tid att syna stället i sömmarna i alla möjliga olika varianter av dagsljus :nailbiting:

(nej, jag överdriver såklart och vet ju att det aldrig är någon som tittar lika noga och ser samma saker som jag gör, men det är onekligen bra motivation att ta tag i saker man inte fått gjort tidigare :D)

Jag snubblade över en himla cool och fin handväska på en liten hantverksmarknad idag och är så nöjd! Spontanköp som blir riktigt bra är de bästa sortens inköp :up: Jag äger bara en handväska i den här storleken och den är väldigt enkel och svart, så den här blir kul att ha för att piffa till lite när jag är på det humöret.

20250427_162644.webp

Idag upptäckte jag att medryttarhästens hage är typ dubbelt så stor som jag trodde (väldigt kuperad med mycket buskar och sådant som skymmer sikten) - damen har tydligen alltid varit schysst nog att befinna sig i den främre hälften så jag har liksom aldrig behövt gå över den största kullen där jag tidigare trott att hagen tar slut. Men idag gjorde jag det och gud vilken fin hage, vilket fint hästliv hon har där! Hästarna var fulla av vårkänslor också och det var så fint att stå och bara titta på dem där de sprang runt och hade roligt, vilka vackra djur! Mindre roligt att det på grund av detta tog dubbelt så lång tid som vanligt att fånga in henne, men det fick det vara värt :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 386
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag saknar en tråd för uppskattning av goda gärningar, trevliga interaktioner och vardagshjältar. När dagstidningen kom i pappersformat...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Snart är det dags för det årliga medarbetarsamtalet....Och jag vill inte...Chefen är knepig; vill ha feedback på sitt arbete men blir...
Svar
16
· Visningar
1 246
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Uppdateringstråd 31
  • Bästa kloslipen?