Positiva tråden del 3

Bukefalos 30 år!

Tystnatt

Trådstartare
Människor kan vara fina!

Jag missbedömde hur mycket plats kattsanden och kattens mat skulle ta. Hittade inget återvinningskärl för papp vid affären och de kunde inte ta emot tomma kartonger, så jag släpade en dramat, en stor plastkasse och tomma kartonger på bussen :crazy:

På bussen gnällde folk över att jag tog plats men när jag gick av bussen hemmavid kom det en kvinna springandes - som jobbat på äldreboendet bredvid mig - och hjälpte mig bära den svintunga kassen till min dörr. Jag tänkte att hon kanske kunde vara snäll och bara kartongerna men hon insisterade och sa "du har burit tillräckligt långt" :heart

Jag har varit på utställning med mina två nordsvenskar brukshästar idag! Självklart är väl alla hästar "världens finaste" i sina ägares ögon och så även mina, men det visade sig att även domaren höll med och min egenuppfödda häst blev "Högsta Bedömda Nordsvensk", hon var även domarens favorit för dagen! Hennes mamma, min andra häst, fick också jättefin kritik och blev Stambokförd idag!

Plus att båda mina fina hästar har gjort och klarar sina körprov idag! Jag har fått så himla mycket hjälp och stöd vad gäller körningen att jag inte vet hur jag någonsin ska kunna återgälda personen!

Jag är så himla glad, det här har varit min målsättning under många, många år och jag har varit ledsen och besviken varje gång kroppen eller ekonomin satt stopp. Så det har faktiskt runnit några tårar av ren lycka idag!

Ännu ett plus är att yngsta dottern var med och visade en av hästarna och trots att hon bara visat ponny en gång tidigare gjorde hon det jättebra jobb och det är så roligt att ha de här stunderna med henne! ❤️
20260816_095111(1).webp

Jag har varit på utställning med mina två nordsvenskar brukshästar idag! Självklart är väl alla hästar "världens finaste" i sina ägares ögon och så även mina, men det visade sig att även domaren höll med och min egenuppfödda häst blev "Högsta Bedömda Nordsvensk", hon var även domarens favorit för dagen! Hennes mamma, min andra häst, fick också jättefin kritik och blev Stambokförd idag!

Plus att båda mina fina hästar har gjort och klarar sina körprov idag! Jag har fått så himla mycket hjälp och stöd vad gäller körningen att jag inte vet hur jag någonsin ska kunna återgälda personen!

Jag är så himla glad, det här har varit min målsättning under många, många år och jag har varit ledsen och besviken varje gång kroppen eller ekonomin satt stopp. Så det har faktiskt runnit några tårar av ren lycka idag!

Ännu ett plus är att yngsta dottern var med och visade en av hästarna och trots att hon bara visat ponny en gång tidigare gjorde hon det jättebra jobb och det är så roligt att ha de här stunderna med henne! ❤️
Visa bifogad fil 189647

Men så roligt, grattis! Vad är det för härstamning på dem?

På SIHS förra året hade Fager en tunn, vadderad väst som de reade ut för en eller ett par hundralappar typ (kommer inte ihåg exakt, men billigt!). Jag köpte en med tanken att jag kan ju ha den på jobbet, som mellanlager, om inte annat.
Jag har inte använt den, men tog fram den idag och invigde den. Och jäklar vad skön den är! Den sitter som en smäck över min långärmade träningströja, känns mjuk och följsam och precis lagom varm idag (soligt och runt 20 grader, men blåsigt). Asnice, känns som ett riktigt fynd!:banana:

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka