Positiva tråden

Boken rullar på :) ! Nu ligger jag på 2700 ord och kapitel ett är nog snart klart. Kanske.... ;) Svårt att veta hur detaljerat jag ska diskutera bakgrunden till den egentliga historien. Det finns två huvudkaraktärer i boken (än så länge...det kommer att tillkomma minst en till senare). Kapitel ett berättar bakgrunden från den ena personens perspektiv och kapitel två kommer att göra samma, men från den andra personens perspektiv. Men när man aldrig har skrivit något så långt som en bok förut, är det lite knepigt att veta på vilken nivå man ska lägga sig. Men jättehäftigt är det att äntligen vara igång :) !!
 
En artist jag upptäckt i ett dåligt förhållande stod förut för en osund kärlek, ett mörker och jag har lyssnat på hen när jag ville falla.
Denna helg har jag lyssnat på texterna mer noggrant om och om igen, den ger mig nu styrka och glädje istället :heart
 
En vecka sedan marsvinet opererades. Den veckan har hon tillbringat tillsammans med kastraten, för han är den allra snällaste kompisen. Idag har hon och kastraten fått flytta ihop med resten av kompisarna igen, och återintroduktionen gick hur fint och gnisselfritt som helst.
 
Lite kallt men äntligen sol! Härlig morgonpromenad, bra möte på jobb där det känns som att vi har mål i sikte för lite olika projekt!
 
Skogen jag tar hand om. Den är så vacker, så full av potential, så full av liv. Var ute och planterade murgrönor och det kändes som att jag liksom planterade lite av mitt hjärta där, vid varje tallrot. Om jag bara får stanna här med mina trädkompisar så är jag lycklig tills jag dör.
 
Jag fick körningen, så jag kunde hälsa på farfar på lunchrasten. Han skiner alltid upp som en sol när jag kommer med lastbilen, sen ska han fram med kameran å föreviga det på bild också. :heart
Kunde inte bli bättre väder, det var toppen så vi kunde sitta ute på altanen med 2m avstånd.

97742868_3338937632803726_2649155219950141440_o.jpg

Kändes riktigt bra då det troligen är sista gången jag får den körningen. Det är alltid lika kul när jag backar in på uppfarten, folk tittar som tusan för att jag baxar in min stora lastbil på den trånga uppfarten, men jag har gjort det förr och vet precis hur jag ska göra.

Nu är det långhelg som väntar. Kan knappt bli mycket bättre början än så. :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
452
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 252
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
466
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
54 55 56
Svar
1 102
· Visningar
57 761
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp