Positiva tråden

Har precis kämpat ihop en svårjobbad pastadeg till bra spänst (mycket våld och kärlek krävdes…) och innan dess fått köttfärssås på kokning som lovar mycket gott. Nu behöver den bara sådär 5-6 timmar så kommer den nog bli riktigt bra.

Och fodrat hästar i gnistrande vintersol. Hur skönt som helst.
 
Ytterst uppfriskande uteritt tillsammans med Ziggy, 15 år, med MYCKET spring i benen. Hade man kunnat plugga in en kontakt för att fånga upp hans energi så känns det som att han ensam skulle kunnat ersätta en mindre kärnkraftsreaktor. Men nu någorlunda "avriden" - tack till milda vintrar, som gör att grusvägarna är ett vettigt underlag att blåsa ur lite energi också i början av januari och att vi kan ta oss fram utan snösulor och broddar.
 
Jag hittade ett par Petrie dressyrstövlar på Tradera, såg ut att kunna funka med mina mått. Knappt använda, utropspris 100 spänn pga ett par repor på framsidan på båda. Inga fler bud än mitt 100 kr. :eek: Blev så förväntansfull så jag var tvungen att hämta dem direkt på lunchen efter avisering - och när jag drar på dem så sitter de lika gjutet som om de varit måttbeställda både i fot, vader, höjd och exakt alla mått. Vilket flyt! Thank you, Tradera - och tack till dig som repat stövlarna och orsakat detta überfynd!

Jag har tyckt att mitt största fynd hittills var att köpa ett par begagnade Cavallostövlar för 175 spänn en gång, men det är cirka 30 år sedan. Och på sistone har jag oftast hasat runt med shortchaps och ibland ett par väldigt slitna stövlar, lite för mjuka för att funka som dressyrstövlar. Men nu jävlar, ska det tränas! :bump:
 
Kört världens mest busiga högdräktiga märr. :love: Hon låtsas bli rädd för snötäckta stenar eller grindar i stenmuren (kyrkogård), sen dundrar bussen förbi och hon vickar inte ens på ett öra. Jag blir så vansinnigt lycklig över att vara med henne och att hon är så pigg fast hon snart ska föla. :heart
 
Så glad att det gått så smidigt med försäkringsbolaget med inlösen av min bil! Lämnade in den i måndagsmorse på avtalad verkstad och mejlade över avtalet till fb. På tisdagen hade jag pengar på kontot och imorse hade jag fått tillbaka på bilskatten också! :up: Då är det bara lite pengar tillbaka på försäkringspremien jag väntar på också.
 
Eurovisionsäsongen har börjat!

Finland har bra kvalitet i år tycker jag! Roligt!

Härligt vårtecken! Jag är extra nyfiken på Ukraina och Litauen, särskilt Ukraina har visat väldigt hög kvalitet många år. Älskar Ukrainas bredd i urvalet också, även om jag gärna skulle se GoA som representant igen. :love: Och så är det ju en arena där de kan passa på att drämma till Rysslands ofta överarbetade och pompösa bidrag lite extra, bara för skojs skull.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
469
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 320
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
471
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
54 55 56
Svar
1 113
· Visningar
58 497

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp