Positiva tråden

Det är först nyårsafton som det vänder på morgonen här, det står stilla flera dagar på kl 08.42 och först 31/12 börjar det flyttas till 08.41.

Jag såg nyligen något inslag från där det är polarnatt, vilken mardröm att ha det så varje år! Och så 30 minusgrader på det. :arghh: De förtjänar verkligen norrskenet som möjligen kan liva upp lite.
 
Postnord har - ännu en gång - chockat i positiv bemärkelse. Beställde en elektrisk fotvärmare i förrgår. Fick meddelande igår att den var skickad med beräknad leveransdag 27/12. Och nu sitter jag i soffan och myser med härligt uppvärmda fötter, efter att postbilen levererat paketet vid dörren redan nu i eftermiddags, tillsammans med dagens post. Och denna blixthantering mitt i julveckan?!
 
Jag har städat lite, diskat och tvättat håret idag.
Upptäckte även att de gjort ett nytt soprum i huset med kärl även för papp- och plastförpackningar :up:
Så man kommer kunna slänga alla förpackningar där och slipper gå till ftiabs återvinningsstation!
Idag när jag gick ner med pappförpackningar så såg jag att de satt upp skyltar på det nya soprummet, det är tydligen bara för lokalhyresgäster. :down: Jag som var så säker på att det var för bostadshyresgäster.

Över till dagens positiva: Jag har dammsugit nästan hela lägenheten och fick inte alls så ont som jag brukar få. :bump:
 
Jag har gjort en jättegod potatisgratäng och jag hyvlade bara av en liiiten bit av EN knoge på mandolinen. :D

Jag fick tva ordentliga hack nar jag gjorde Jansson till julafton. Bada borjar antligen laka ordentligt.

Idag när jag gick ner med pappförpackningar så såg jag att de satt upp skyltar på det nya soprummet, det är tydligen bara för lokalhyresgäster. :down: Jag som var så säker på att det var för bostadshyresgäster.

Över till dagens positiva: Jag har dammsugit nästan hela lägenheten och fick inte alls så ont som jag brukar få. :bump:

Vad ar skillnaden mellan lokalhyresgaster och bostadshyresgaster?

Positivt ar att jag mar forvanansvart bra efter att jag atit allt mojligt "skrap" i over en vecka, att allergi medicinen fungerar over forvantan ... och att vinet ar HIMLA gott.:p
 
Jag fick tva ordentliga hack nar jag gjorde Jansson till julafton. Bada borjar antligen laka ordentligt.



Vad ar skillnaden mellan lokalhyresgaster och bostadshyresgaster?

Positivt ar att jag mar forvanansvart bra efter att jag atit allt mojligt "skrap" i over en vecka, att allergi medicinen fungerar over forvantan ... och att vinet ar HIMLA gott.:p

Kan lokalhyresgäster vara såna som hyr t.ex. en festlokal?
 
Jag fick tva ordentliga hack nar jag gjorde Jansson till julafton. Bada borjar antligen laka ordentligt.



Vad ar skillnaden mellan lokalhyresgaster och bostadshyresgaster?

Positivt ar att jag mar forvanansvart bra efter att jag atit allt mojligt "skrap" i over en vecka, att allergi medicinen fungerar over forvantan ... och att vinet ar HIMLA gott.:p

Kan lokalhyresgäster vara såna som hyr t.ex. en festlokal?
Lokalhyresgäster är de som hyr lokaler, ex vis restauranglokal, kontorslokal, butik.
Bostadshyresgäster hyr bostadslägenheter.
 
Jag har blivit i det närmaste headhuntad till en ny tjänst.
En tjänst som jag hoppas ska ge mig lite luft i systemet så att det finns energi och tid över för det viktigaste i livet.
Det går inte längre att blunda för att jobbet tar det bästa av mig och min familj har fått nöja sig med resterna alltför länge...
Dessutom kommer jobbet med en högre lön, vilket är mycket välkommet med tanke på att min make är deltidsjukskriven.

Det här med att vara hundägare. Jag ÄLSKAR det!
Jag gör säkert tusen nybörjarfel, men det känns så enkelt och rätt. Lite som när man hittar sin stora kärlek...

Mina kloka fina underbara barn. Jag är så stolt över dem!
 
Det händer just ju en del positiva saker.

Min mor har köpt en valp som hämtas i mitten av januari. Det blev en sådan ”fluffig” framåt pigg valp som hon önskar sig. Just nu går hon och funderar på namn... Selma lutar det åt.

Mina två ponnyer släpptes ihop igår och det blev så bra som jag hoppats på. Dvs de tittar på varann, nosar, lite skrik och sen håller de sig på avstånd från varann 😂
 
Har fått mitt jobbschema för våren så jag lägger upp mitt privata schema, och jag har två dagar ledigt i veckan. För första gången sen 2015 har jag ledigt två dagar i veckan. Fick en tår i ögat. Fått rannsaka minnet efter saker jag gillar att göra när jag är ledig och göra en lista, så att jag inte sitter där på lördagarna och jobbar av bara farten:o Jag ska vara ledig.
 
Blev glad av att se ett äldre par när jag var ute och gick. De gladdes åt barnen (inte deras alltså, de fick förbi bara precis som jag) som skrattade och tjöt i pulkabacken, och jag blev så himla glad över att se dem glädjas åt andras glädje.

Och så är jag glad med mig själv nu, att jag kom ut på en promenad i det fina vintervädret, trots ont i huvudet, lite yrsel och en mage som är i olag. Behövde göra ett ärende innan en viss tid och var väldigt motvillig till att ge mig iväg ut, men tog sedan ändå en omväg så att det blev en promenad. Lyckades t o m hålla ett lugnt tempo, istället för att förivra mig som det ofta blir när jag mår dåligt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
470
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 324
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
471
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
54 55 56
Svar
1 113
· Visningar
58 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp