Bukefalos 28 år!

Positiva tråden

Här på Öland fick vi uppåt 4 dm snö för tre veckor sedan tror jag det var. Men den snön försvann ju snabbt. Nu har vi fått ytterligare ett par cm snö men rejält med minusgrader. Så nu får vi hoppas att alla mördarsniglar stryker med i kylan därför jag antar att de knappast kan ta sig så djupt ner i marken och söka skydd. Men å andra sidan dör väl de flesta fullvuxna mördarsniglar på vintern och det är väl bara äggen som överlever. Så vi får väl hoppas att även äggen stryker med nu i kylan.
 
Som omväxling till gårdagens försäljning så köpte jag två set flanellpåslakan och dito örngott på IKEA Idag, efter mitt ljuvliga bad på Fyris med jacuzzi och bastu. Jag hade först bokat ett påslakansset i flanell á 175 kr på Jysk, men trots att jag kollat på nätet att det skulle finnas så fanns det inte. På IKEA var det däremot nersatt från 330 kr till 149 kr. :up:
 
Jag har bytt sängkläder själv idag! Av med de använda och på med nytvättade på samma dag!!! Det har jag inte fixat på… jag vet inte 1,5 år. Och inte med såhär lite vila efter på nästan tre år. Blir så himla glad när kroppen funkar. :love:
 
Jag har tagit ledigt imorgon. Ska ta sovmorgon, sen ta bussen till närmsta lilla stad för en shoppingtur och egentid innan jag och sambon ska handla mat. Det känns så himla skönt, bra, kul, värt. Älskar att jag kan ta ut flextid för att vara ledig hela dagar från jobbet, bara jag har timmarna "på kontot".
 
Min chef mailade just och bad mig skicka kvitto på alla flyg jag köpt fram och tillbaka till Sverige under årets gång. Han vill betala för samtliga turer "as a token of appreciation for all your hard work this year". Det är alltså flera tusen kronor vi pratar om, och detta utöver julklappen med bubbel, ost och choklad som jag fick i tisdags. Jag är alldeles tagen. Jag som gått runt och varit lite stressad över ekonomin den senaste månaden, SOM jag behövde en extra påfyllning på bankkontot just nu! :heart
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 690
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
480
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
55 56 57
Svar
1 137
· Visningar
61 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp