Positiva tråden

Hade det ens funnits nån bensin att tanka om den kostat en spänn litern? Jag ser framför mig hur ryktet går och kön ringlar lååååång från macken inom nån timme efter den prissänkningen.. :D:rofl::angel:

Exakt, det var kaosigt nog ändå av den här sänkningen! Jag hade tur, jag lyckades komma dit när det inte var så många bilar där men när jag åkte var det kö till alla pumparna :laugh:
 
Upptäckte att ett läkemedel var nästan slut, hade kvar för ca 3 dar, så kollade i fass var den finns och såklart restnoterad. Den finns i två former och båda restade men ena fanns i lager på ett apotek här nära.
Såååå … skyndade mig att förnya receptet och tänkte att jag får väl det på måndag … men inom nån timme plingade det i tfn om meddelande på 1177. Var på väg till mataffären då och tänkte att det kanske är bekräftelse på nytt recept så gick till apoteket och jodå, det fanns recept!
Apoteket hade dessutom den på lager.
Puh!
Dagens ros går till min husläkare. 🌹
 
Jag trivs :heart

320610314_1183190262636051_6437777700482387810_n.jpg
 
Min lilla hästflock är intakt igen efter att min yngsta superstar har varit på inridning i drygt en månad - och som jag har saknat honom! Och trots vinterkylan så blev jag alldeles varm av att se hur särskilt de två jämnåriga som växt upp ihop bara lyste upp över att helt plötsligt träffas igen och firade med att alla galopperade omkring i hagen. Men nu får jag äntligen mötas av de där spetsade öronen och förväntansfulla ögonen också från den lille professorn varje morgon och kväll. Och nästa inridningsmånad blir först när det är varmare och skönare i vår så det dröjer ju ett tag.

Även mycket positivt att ha överlevt ännu en natt med orimligt många minusgrader, och nu njuta av att vinterkylan får på nöten åtminstone drygt en vecka framåt med temperaturer upp mot 6-7 plus. Utan jävla frusna vattenhinkar och frostvakt till vattenpumpen. Så får det gärna fortsätta om jag får önska.
 
Alltså mitt föl. :love: Hon är som en kombination av sin mamma, sin halvbror (som inte finns längre) och sin bästis (min lilla ponny). Det är som att nån där uppe tyckt synd om mig och gett mig de bästa delarna från varje häst. Hon speglar mig precis som sin mor, hon är stor och livsglad som sin halvbror (allt vi gör är roligt, tänk Tiger från Nalle Puh) och hon är lika smart som lilla ponnyn och vet exakt hur hon ska smöra för matte. ;)

Jag är liksom nykär och kan inte fatta att jag fått denna ljuvliga varelse i mitt liv. :heart
 
Mitt tangentbord var otroligt ickigt efter att jag tappat diverse mat och dryck där och det var en långsam och utdragen dödskamp. Tills det bestämde sig för att ge upp andan häromdagen. Hade ett nytt tangentbord men usb sändaren var borta och tänkte att jag behövde köpa ett nytt. Men tänkte att jag tar ner det från hyllan iaf. Stoppade in ett batteri och - det fungerade! Jag antar att sändaren satt på min usb hubb. Det är så förbaskat att alla är svarta och ser likadana ut. Nåja, mycket nöjd med att inte behöva köpa ett nytt tangentbord.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
500
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 475
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
473
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
59 582
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hage
  • Lättare foderstrupsförstoppning

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp