Post som inte kommer

Reklamera alltid alla tidningar som inte kommer innan kl 6! Kan hända att tidningen inte kommit ut till distributören eller att den helt enkelt glömts kvar på utlämningsstället, i så fall ska den ha återrapporterats som saknad av tidningsbudet och distribueras nästa dag.

Har tidningen däremot blivit lagd i fel låda eller helt enkelt hoppats över pga hjärnsläpp hos distributören eller liknande så är det väldigt bra att hen får veta att tidningen uteblivit så hen kan göra rätt nästa dag.

I sällsynta fall så stjäls tidningar men det har jag bara varit med om en gång.

I alla fall där jag jobbar är det ofta som ej lokala tidningar uteblir då vi antingen fått ut för lite eller att de inte kommer alls pga förseningar..

Och tyvärr är det ofta de som är i slutet på distrikten som får lida när man fått ut för lite tidningar.
Den här tråden handlar om post. Inte tidningsutdelning.
 
...Fast somliga av oss ute på landet, får även dagstidningar med posten...

Det fungerar "sådär" av och till tyvärr, men det går såklart inte att reklamera på samma sätt som om man har ett "tidningsbud".
Ja exakt. Läs vad jag skriver.
Att klaga på tidningsutdelningen funkar ju inte eftersom jag itne har nån.

Jag har brevbärare. Som inte tar med sig tidningar alla dagar i veckan.
 
Den här tråden handlar om post. Inte tidningsutdelning.

"Ska jag reklamera varje tidning som kommer för sent? Elle vad gör man? GÅR det att göra något?"

Svarade på första inlägget.
Och att rapportera utebliven tidning och post är ngt man alltid ska göra, klagar ingen så kommer ingen göra ngt åt det heller.
 
"Ska jag reklamera varje tidning som kommer för sent? Elle vad gör man? GÅR det att göra något?"

Svarade på första inlägget.
Och att rapportera utebliven tidning och post är ngt man alltid ska göra, klagar ingen så kommer ingen göra ngt åt det heller.
När jag bodde iägenhet rapporterade jag varenda utebliven tidning. Det brukade innebära att det låg en tidning på hall attan nä rjag kom hem.

Posten är knivigare. Inte lika lätt att komma i kontakt med och det måste ske med telefon, inte via webben. När man väl får kontakt gör de tydlilgen aldrig några fel.
 
Reklamera alltid alla tidningar som inte kommer innan kl 6! Kan hända att tidningen inte kommit ut till distributören eller att den helt enkelt glömts kvar på utlämningsstället, i så fall ska den ha återrapporterats som saknad av tidningsbudet och distribueras nästa dag.

Just nu har jag bara digitaltidning, men när jag har papperstidning så gör jag alltid så.

Har inte tidningen kommit senast 06.30 så anmäler jag utebliven tidning. Nu kommer ju @tantens tidning inte på morgonen som jag förstår det, men då jag hade haft rutinen att om tidningen inte kommer fram under dagen så hade anmält den som utebliven varje dag det sker.
 
Ja exakt. Läs vad jag skriver.
Att klaga på tidningsutdelningen funkar ju inte eftersom jag itne har nån.

Jag har brevbärare. Som inte tar med sig tidningar alla dagar i veckan.

Men det är ju fortfarande utebliven tidning - oavsett vem det är som distribuerat den. Det är ju inte till distributören som du anmäler, utan till den tidning som du prenumererar på.

Exempelvis Dagens samhälle: https://www.dagenssamhalle.se/kundservice
 
Det som irriterar är tidningarna. Men generellt anser jag det uselt att inte få post 5 dagar i veckan.
Dagen utan post har ju ändrats från fredag till torsdag när jag började prenumerera på en endagstidning som kommer på fredagar.

Men det är sant - borde nog höra av mig till Dagens Samhälle för att klaga.
 

Liknande trådar

Hästvård Har skabb på importerad tinker och veterinär har tagit skrapprover och pälsprover och hittat kvalster. Så jag skulle få någon...
Svar
17
· Visningar
2 628
Senast: Trissa
·
Hästvård Jag är fruktansvärt missnöjd med "min" veterinärs insats på min häst och överväger starkt att bestrida fakturan då denna egentligen...
Svar
16
· Visningar
5 652
Senast: Sar24BB66
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 184
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp