Postmords fantastiska service!

Ja, jag har till och med frågat då det enligt spårningslänken skulle levereras den dagen. Svaret jag har fått är att de inte har något paket med sig till mig. Dagen efter har jag sedan fått en pappersavi att jag inte var hemma vid försök till leverans :meh: Så, min slutsats är att de inte ens tar med sig paketen i bilen. Jag har alltså lantbrevbärare.

Oerhört dåligt! Pappersavi ska som sagt inte ens användas för paket om det inte är FedEx eller då påminnelse från utlämningsställe.
 
Har jag beställt med hemleverans så är det självklart hem det ska levereras. Det är hemleverans och inget annat som det handlar om när brevbäraren lämnar en lapp att jag inte varit hemma vid försök till leverans. Bor man i stan har det mig veterligen aldrig gått att beställa att paket levereras hem så som det går att göra om man har lantbrevbärare, dvs. jag kan beställa att ett paket som vanligtvis lämnas ut av utlämningsstället istället tas med av lantbrevbäraren och levereras hem till mig.

Paket körs i städerna med men inte med ordinarie utdelningsslinga. Dessa har snävare fönster när man beställer ut paket (på mitt kontor var det två timmar i stan medan det på en del postnummer på landet kunde vara exv. 10-16 eftersom det då gick med lantbrevbäraren).
 
Min postis åker förbi två gånger samma dag om jag inte var hemma första gången :D

Men i övrigt. Ja aviseringarna är lite till och från i pålitlighet.
 
Det är klart att det går att beställa hemleverans av paket i stan? Vad pratar du om? Postnord har alltid burit hem paket till mig som har brevlådeinkaststorlek, idag har jag dock brevlåda i porten med större inkast och idag får jag paket av typ cigarettask-storlek (beställde earpods häromveckan) till utlämningsställe. Jag betalar extra för att få större paket hemburet när jag beställer kattmat.
Ja, såklart det går att få paket hemkört till extra kostnad men har man lantbrevbärare kostar det inget och det är det jag har skrivit om hela tiden. Får jag en avisering och vill ha paketet levererat hem går jag bara in på postens hemsida/app och beställer det. När jag pratar om paket menar jag inte sådana som är i storlek av ett kuvert men tjockare, typ apotea utan större varianter, typ 5 par skor. Paket som går ner i en normal brevlåda och inte måste ha identifikation för att delas ut ska lämna i brevlådan.
 
Paket körs i städerna med men inte med ordinarie utdelningsslinga. Dessa har snävare fönster när man beställer ut paket (på mitt kontor var det två timmar i stan medan det på en del postnummer på landet kunde vara exv. 10-16 eftersom det då gick med lantbrevbäraren).
Ja det är klart att det gör men då är det beställt med hemkörning när man som kund beställer ifrån företaget och i vissa fall har man som kund betalat extra för det. Dvs. hemkörningen är inget kunden kan beställa och få gratis när paketet har anlänt till utlämningsstället som jag som har lantbrevbärarlinje kan göra. Här är fönstret 8-17 men de brukar i normalfallet komma 11-13,30.
 
Har aldrig haft problem med aviseringar varken med paket, brev eller skicka lätt. Tycker jag får mail och sms mest hela tiden, ett brev är inlämnat, ett paket är på väg, ditt paket finns nu hos ombud.
Nu har jag även appen som fungerar utmärkt!
 
Ja det är klart att det gör men då är det beställt med hemkörning när man som kund beställer ifrån företaget och i vissa fall har man som kund betalat extra för det. Dvs. hemkörningen är inget kunden kan beställa och få gratis när paketet har anlänt till utlämningsstället som jag som har lantbrevbärarlinje kan göra. Här är fönstret 8-17 men de brukar i normalfallet komma 11-13,30.

De paket som har gratis utkörning för samtliga kunder oavsett stads- eller lantbrevbäring landar på postkontoren först, vid ankomst får kunden sms och kan då antingen välja att a) hämta på postkontoret b) hämta paketet hos partnerombud eller c) få det utkört utan att betala för det.
 
Samma här! Skrev till företaget efter 1,5 vecka och undrade var paketet var och de svarade att det låg på utlämningsstället, gav mig koden för uthämtning och la till att det krävdes ju att man uppger rätt nummer om man ska få aviseringar. Bara att jag hade skrivit rätt nummer så skrev lite skämtsamt att det inte är bra service att skylla på kunden och att de borde skyllt på postnord istället.

Nu var det alltså postnords fel. :D
 
Samma här! Skrev till företaget efter 1,5 vecka och undrade var paketet var och de svarade att det låg på utlämningsstället, gav mig koden för uthämtning och la till att det krävdes ju att man uppger rätt nummer om man ska få aviseringar. Bara att jag hade skrivit rätt nummer så skrev lite skämtsamt att det inte är bra service att skylla på kunden och att de borde skyllt på postnord istället.

Nu var det alltså postnords fel. :D

Eller utlämningsstället...
 
De paket som har gratis utkörning för samtliga kunder oavsett stads- eller lantbrevbäring landar på postkontoren först, vid ankomst får kunden sms och kan då antingen välja att a) hämta på postkontoret b) hämta paketet hos partnerombud eller c) få det utkört utan att betala för det.
Ja självklart. Nu pratar jag inte om gratis utkörningspaket vilket jag har skrivit upprepade gånger utan om vanliga paket man som kund i normalfallet hämtar på ett utlämningsställe. Säg att jag beställer från boozt.com. Paketet levereras till mitt utlämningsställe (alltså inte postkontor utan typ ica) där jag som kund kan hämta det. Då jag bor vid lantbrevbärarlinje kan jag om jag vill när jag har fått avisering om att paket finns att hämta på ica istället utan kostnad beställa hemkörning av paketet. Min brevbärare levererar då mitt paket till dörren. https://www.postnord.se/ta-emot/utdelning-av-post/boka-lantbrevbaring Den tjänsten, att paketet oavsett tidigare avtal om hur paketet ska skickas/hämtas ut, levereras till dörren går inte att få i stan då ingen lantbrevbärare finns utan då måste antingen kunden betala extra för att få paketet hemlevererat eller att företaget står för den kostnaden och "bjuder" sina kunder på det och det avtalet ingås då vid köpet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp