Postmords fantastiska service!

Jag har haft tur med Postnord men har en historia om Dhl.
De skickade paketet till ett utlämningsställe längre bort. Jag hade sändningsnummer så såg var det fanns. Kontaktade Dhl och bad dem skicka till rätt utlämningsställe. Väntade 1-2 dagar och sökte på spårningsnummret igen. Det existerade inte.
Kontaktade Dhl och fick veta att paketet fått ett nytt spårningsnummer :confused: (varför?)
Sen minns jag inte om det åkte tillbaks till samma felaktiga utlämningsställe eller nån annanstans men de bytte spårningsnummer 1-2 gånger till så det var omöjligt för mig att spåra det. Till slut kom en avisering, då fanns paketet på ett ställe som var lite närmare, men inte det jag valt.
Orkade inte tjorva mer så var och hämtade det.
Hur kan man byta nummer på ett paket flera gånger, så kunden inte kan spåra det … ? :down:
 
Jag har haft tur med Postnord men har en historia om Dhl.
De skickade paketet till ett utlämningsställe längre bort. Jag hade sändningsnummer så såg var det fanns. Kontaktade Dhl och bad dem skicka till rätt utlämningsställe. Väntade 1-2 dagar och sökte på spårningsnummret igen. Det existerade inte.
Kontaktade Dhl och fick veta att paketet fått ett nytt spårningsnummer :confused: (varför?)
Sen minns jag inte om det åkte tillbaks till samma felaktiga utlämningsställe eller nån annanstans men de bytte spårningsnummer 1-2 gånger till så det var omöjligt för mig att spåra det. Till slut kom en avisering, då fanns paketet på ett ställe som var lite närmare, men inte det jag valt.
Orkade inte tjorva mer så var och hämtade det.
Hur kan man byta nummer på ett paket flera gånger, så kunden inte kan spåra det … ? :down:
Har hänt mig flera gånger att DHL bytt spårningsnummer. En av anledningarna till att jag inte väljer DHL längre. Dessutom skickas deras paket till fel utlämningsställe som ligger dubbelt så långt bort VARJE gång jag illa tvunget måste anlita dom.
Enligt mitt postnummer så ska det inte skickas dit och ingen på kundtjänst kan förklara varför det hamnar där.
 
Det måste vara någonting lokalt, jag bor på landet och här väljer jag alltid Postnord som leverantör både vad gäller vanliga paket och hemkörning. Dom andra har ställt ut paket hos mina grannar eller blivit ordentligt sena eller skickat paket till helty fel ombud. 😡 Kommer aldrig välja någon annan leverantör. Citymail kan inte ens dela breven rätt, så hos oss är Postnord helt klart det företag som har bäst leveranssäkerhet.
Fungerar bra för mig med hittills *peppar peppar*.
 
Har samma problem med aviseringar.
Kontaktar kundtjänstens, de Ber om ett bokningsnummer som inte funkat. De får det, sen är det helt tyst. Men plötsligt fungerar aviseringarna...
 
Jag har haft tur med Postnord men har en historia om Dhl.
De skickade paketet till ett utlämningsställe längre bort. Jag hade sändningsnummer så såg var det fanns. Kontaktade Dhl och bad dem skicka till rätt utlämningsställe. Väntade 1-2 dagar och sökte på spårningsnummret igen. Det existerade inte.
Kontaktade Dhl och fick veta att paketet fått ett nytt spårningsnummer :confused: (varför?)
Sen minns jag inte om det åkte tillbaks till samma felaktiga utlämningsställe eller nån annanstans men de bytte spårningsnummer 1-2 gånger till så det var omöjligt för mig att spåra det. Till slut kom en avisering, då fanns paketet på ett ställe som var lite närmare, men inte det jag valt.
Orkade inte tjorva mer så var och hämtade det.
Hur kan man byta nummer på ett paket flera gånger, så kunden inte kan spåra det … ? :down:

DHL i ett nötskal. Jag förstår inte hur ett så stort företag kan ha så usel teknik som de har. Att saker i sämre fall kan hända under en transport får man väl räkna med, men att det ska vara så jävla KRÅNGLIGT t.ex. att spåra och reda ut sedan. Helt obegripligt.
 
Sökning (merinfo.se) på Postnord Sverige AB:

"Kreditupplysning med viktig information.
Företaget har minst ett av följande:

Ansökan hos KFM, Anmärkning, Skuldsaldo

Kontrollerat 2019-11-02"
 
Idag har postmord gjort det igen. Jag beställde hem två paket med lantbrevbäraren och enligt appen skulle det levereras som igår. Inget paket kom. I morse står båda paketen som leverans idag (igen) och ett paket kom. Det andra paketet har åkt 10 mil för att sorteras igen istället för att lämnas till lantbrevbäraren och sedan tio mil tillbaka och nu ikväll fick jag en notis i appen att mitt paket finns att hämta ut på utlämningsstället. Paketet har alltså inte åkt med lantbrevbäraren alls utan åkt tillbaka till samma utlämningsställe som det var på när jag beställde utkörning med lantbrevbärare.

Det paketet som levererades lämnades ut utan varken legitimationskontroll eller underskrift. När jag frågade om jag inte skulle skriva på något sa hen att det hade jag gjort på nätet. Det hade jag inte alls. Vad pysslar de med egentligen?
 
Mitt paket med Icebugs finns sedan kl. 04 igår morse på Postmords stora paketcentral 5 km från utlämningsställen. Det brukar betyda att man får sms samma dag om att paketet finns att hämta samma dag. Men icke. Det ligger kvar där det ligger. Jag min idiot som betalade för expressleverans.
 
Jag beställde från utlandet. Fick ett brev om att jag skulle betala moms. Följde anvisningarna, valde Swish som betalning. Dagen efter hade jag fått tillbaka pengarna, men paketet var borta från sidan. Efter typ en vecka drygt fick jag en påminnelse.

:meh: jäkla PostNord
 
Efter att för första (och förhoppningsvis sista) gången försökt få ett viktigt paket levererat av PostNord så är mina slutsatser:

1. Bud/brevbärare är tillsagda att komma utanför avtalad tid, alternativt komma i tid men försiktigt smyga sig fram. Förhoppningsvis märker inte kunden att de är där och de kan då lugnt smyga iväg igen och, voilá!, inte behöva umgås med besvärliga kunder som vill ha post. PostNords bud/brevbärare är blyga...
2. PostNord (statligt ägt) skiter i miljön, man vill istället uppmana sina kunder att färdas miltals i bil för att själva hämta sina paket. Om det nu är så viktigt för kunden att få sitt paket. Lite väntan mår ju vi svenskar bara bra av. Om vi inte får stå i kö på obestämd tid så får vi nervösa besvär (samma förfarande tillämpas framgångsrikt även inom vården)...
3. PostNord är inte ett serviceföretag. Tvärtom ska man som kund vara väldigt, väldigt tacksam att man får uppta en liten stund att PostNords tid. Tid som måste ägnas åt annat än att levera en massa löjliga paket.
4. Om vill ha sina leveranser smidigit utförda i tid så måste man se till att andra företag anlitas för den uppgiften. För den tjänsten ingår inte hos PostNord.
5. Om man nu ändå tingas få paketet levererat av PostNord, och faktiskt vill få det levererat ocksåm så måste man stå i givakt ute på gården under den tid som meddelats (i detta fall kl 11 til 13), oavsett väderlek och temperatur. Det är enda sättet att få sitt paket, för budet/brevbäraren kommer INTE att säga till.

Ja, jag har käkat taggtråd :devil:
 
Jag valde att få mitt senaste Internetköp levererat till en instabox. Väldigt smidigt! Snabbt gick det och framförallt slapp jag stå i den långa kön på ICA (mitt vanlig utlämningsställe) utan kunde bara knappa in pinkoden som kom med sms och ta mitt paket.

Det är jättesmidigt. När det funkar. Nu har så många valt det alternativet så jag, som valt boxen, fick mitt paket skickat till en hel annan servicepoint som inte alls funkar för mig. Paketet kommer därifrån gå tillbaka till avsändaren, så jag kommer inte få min beställning.
 
Här har Posten också lyckats. Fick ett SMS med uppmaning att välja leveransalternativ (eller hämta själv). Länken funkar inte, telefonkön var 45 minuter. Väl framme får jag meddelande från kundservice att dessvärre fungerar inte deras länkar längre, så jag kan prova igen efter helgen. Tack och hej.

Kul kundservice.
 
Mitt paket med Icebugs finns sedan kl. 04 igår morse på Postmords stora paketcentral 5 km från utlämningsställen. Det brukar betyda att man får sms samma dag om att paketet finns att hämta samma dag. Men icke. Det ligger kvar där det ligger. Jag min idiot som betalade för expressleverans.

Mitt paket verkar fortfarande ligga kvar på terminalen. Något är uppenbarligen galet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp