Postmords fantastiska service!

Ja, vi vet ju alla att "som ett brev på posten" inte har samma innebörd längre men det senaste har jag upplevt ett nytt fenomen. De skickar inga aviseringar när paket har kommit fram till utlämningsstället?! Min fundering är då, om jag väntar på ett paket, är det mitt ansvar som konsument att ha koll på när paketet finns att hämta eller vad händer om paketet ligger sålänge att det skickas tillbaka och företaget man beställt ifrån kräver ersättning för det? De allra flesta skickar ju idag en spårningslänk ihop med leveransaviseringen men alla gör det ju inte. Det är inte alltid aktuell information om var paketet befinner sig stämmer heller så vad händer? Är det som när en faktura inte kommer fram (med postmord) att man som enskild är ansvarig eller har postmord något ansvar?
Jag har inte fått några aviseringar (förutom de få som haft brevavisering) och inte heller från appen senaste veckorna. Går jag in i appen finns dock försändelserna där så det går att hämta ut dom om man har koll själv.

Enligt postnords kundtjänst har de problem med det (kunde ju vara bra att skriva ut på hemsidan kan man tycka).
 
Jag har inte fått några aviseringar (förutom de få som haft brevavisering) och inte heller från appen senaste veckorna. Går jag in i appen finns dock försändelserna där så det går att hämta ut dom om man har koll själv.

Enligt postnords kundtjänst har de problem med det (kunde ju vara bra att skriva ut på hemsidan kan man tycka).
Ja det kan man ju tycka och de borde också informera sina utlämningsställe om det. Jag sa igår när jag hämtade ut ett paket att jag inte hade fått någon avisering och frågade om de hade något känt problem med att aviseringar inte skickades ut och fick ett surt svar att de ju ska skicka sms. Jaha liksom, som om jag inte visste det :cautious:
 
Ja självklart. Nu pratar jag inte om gratis utkörningspaket vilket jag har skrivit upprepade gånger utan om vanliga paket man som kund i normalfallet hämtar på ett utlämningsställe. Säg att jag beställer från boozt.com. Paketet levereras till mitt utlämningsställe (alltså inte postkontor utan typ ica) där jag som kund kan hämta det. Då jag bor vid lantbrevbärarlinje kan jag om jag vill när jag har fått avisering om att paket finns att hämta på ica istället utan kostnad beställa hemkörning av paketet. Min brevbärare levererar då mitt paket till dörren. https://www.postnord.se/ta-emot/utdelning-av-post/boka-lantbrevbaring Den tjänsten, att paketet oavsett tidigare avtal om hur paketet ska skickas/hämtas ut, levereras till dörren går inte att få i stan då ingen lantbrevbärare finns utan då måste antingen kunden betala extra för att få paketet hemlevererat eller att företaget står för den kostnaden och "bjuder" sina kunder på det och det avtalet ingås då vid köpet.

Men det är också ”vanliga” paket. Hundratals och hundratals varje dag. Runt tio gånger fler än de som hanteras via boka lantbrevbäring.
 
Ja det är vanliga paket men förstår du vad jag menar? Vad skillnaden är för kunden?

Jag förstår vad du menar. Skillnaden är att de flesta paket följer förfarandet jag beskrev innan, att kunden kan välja hämta hos postkontoret, hämta hos ombud eller få det utkört. En minoritet av paketen hamnar direkt hos ombud och kan bokas via boka lantbrevbäring ja.
 
Ja, men det är inte ovanligt att det är utlämningsstället som missat att scanna försändelsen och då genereras ingen avisering.
Jo, men just.
Det är ju flera utlämningsställen, bara i den här tråden, som talar om att det har krånglat rejält att informationen från inscanningen inte genererar några aviseringar.
Som det har varit hos oss är det ju knappast så att vi plötsligt glömmer att scanna in hela paketleveranser.
 
Jag har aldrig haft problem med Postnord innan, men nu precis fick jag ett meddelande från en som köpt böcker av mig som frågade om jag hade skickat paketet.

Paketet skickades via Skicka Lätt, och normalt sett får man ju tre mailaviseringar från dem - att paketet är inlämnat, att paketet finns att hämta och att paketet har hämtats. När jag bläddrade igenom min mail såg jag dock att det enda mail som fanns kopplat till just det paketet var mailkvittot - dvs. varken någon avisering på att det är inlämnat på mitt utlämningsställe eller på att det finns att hämta på hennes utlämningsställe. Via mailkvittot och försändelse-ID:n kunde jag dock se att det finns att hämta för köparen, så det har kommit fram. Men jag har inte fått några som helst avisering, och inte heller hon verkar ha fått någon...
 
Fick ett sms påminnelse från postnord i lördags och då hade jag inte fått något sms innan. De ska ju bli intressant nu när jag får två paket från samma företag och när de kommer . enligt postnord 25/4 Jag kan spåra de med
 
Jag fick nyss en påminnelse från PostNord om att hämta ut ett paket. Det var bara det att jag inte hade fått något besked innan om att paketet fanns att hämta. Till råga på allt så kom påminnelsebrevet dagen efter sista dag att hämta paketet så det fanns inte kvar. Häpp!
 
Mitt senaste var fanimej inte roligt.

Tyskland skickar ett paket till mig med DHL som sedan postmord ska ta över. Trackingnummer finns.

Paketet kommer inte inom 2 veckor. Jag kollar trackingingen där allt gått som smort ända till Veddesta. Där har de "blippat" paketet tre gånger på tre dagar men inte skickat det vidare.

Efter tio dagar mailar jag postmordssupporten och frågar om de kan kolla upp mitt paket med trackingnummer xxxxxxx.
Svaret blir att de inte har möjlighet att leta upp ett paket!!! Dessutom kan inte JAG reklamera frakten utan det måste avsändaren göra.
Som slogan längst ner på supportens mail bränner en slogan mig i ögonen "Vi levererar och hittar lösningar på dina problem".
Mailet var alltså två meningar långt.

Jag blev så jäkla förbannad att jag brände av ett mail där jag skrev att det jag hoppades att kvalitetsavdelningen ändå får reda på att syftet med tracking inte gagnar någon något, endast när det går bra och att de gör något åt det.

Jag jobbar i en bransch där syftet med trackingen är just spårbarhet så.........

Självklart kontaktade jag leverantören som sa att det var bara att vänta så hör de av sig när paketet levererats tillbaka till dem. Jag tvivlade stort då det ju är försvunnet, inte går att leta efter och att om det hittas borde åka till mottagaren då våra båda adresser står på samma klisterlapp.

Men visst, två veckor senare hör leverantören av sig och säger att de fått tillbaka paketet.

De har alltså efter ett tag hittat ett paket (mitt) i något hörn. Tittat på avsändare och mottagare och valt att skicka till avsändaren istället för till mig.

SUCK!!!
 
Mitt senaste var fanimej inte roligt.

Tyskland skickar ett paket till mig med DHL som sedan postmord ska ta över. Trackingnummer finns.

Paketet kommer inte inom 2 veckor. Jag kollar trackingingen där allt gått som smort ända till Veddesta. Där har de "blippat" paketet tre gånger på tre dagar men inte skickat det vidare.

Efter tio dagar mailar jag postmordssupporten och frågar om de kan kolla upp mitt paket med trackingnummer xxxxxxx.
Svaret blir att de inte har möjlighet att leta upp ett paket!!! Dessutom kan inte JAG reklamera frakten utan det måste avsändaren göra.
Som slogan längst ner på supportens mail bränner en slogan mig i ögonen "Vi levererar och hittar lösningar på dina problem".
Mailet var alltså två meningar långt.

Jag blev så jäkla förbannad att jag brände av ett mail där jag skrev att det jag hoppades att kvalitetsavdelningen ändå får reda på att syftet med tracking inte gagnar någon något, endast när det går bra och att de gör något åt det.

Jag jobbar i en bransch där syftet med trackingen är just spårbarhet så.........

Självklart kontaktade jag leverantören som sa att det var bara att vänta så hör de av sig när paketet levererats tillbaka till dem. Jag tvivlade stort då det ju är försvunnet, inte går att leta efter och att om det hittas borde åka till mottagaren då våra båda adresser står på samma klisterlapp.

Men visst, två veckor senare hör leverantören av sig och säger att de fått tillbaka paketet.

De har alltså efter ett tag hittat ett paket (mitt) i något hörn. Tittat på avsändare och mottagare och valt att skicka till avsändaren istället för till mig.

SUCK!!!

PostMord är ett skitföretag som lyckats med bedriften att bli ännu sämre...
 
Mitt senaste var fanimej inte roligt.

Tyskland skickar ett paket till mig med DHL som sedan postmord ska ta över. Trackingnummer finns.

Paketet kommer inte inom 2 veckor. Jag kollar trackingingen där allt gått som smort ända till Veddesta. Där har de "blippat" paketet tre gånger på tre dagar men inte skickat det vidare.

Efter tio dagar mailar jag postmordssupporten och frågar om de kan kolla upp mitt paket med trackingnummer xxxxxxx.
Svaret blir att de inte har möjlighet att leta upp ett paket!!! Dessutom kan inte JAG reklamera frakten utan det måste avsändaren göra.
Som slogan längst ner på supportens mail bränner en slogan mig i ögonen "Vi levererar och hittar lösningar på dina problem".
Mailet var alltså två meningar långt.

Jag blev så jäkla förbannad att jag brände av ett mail där jag skrev att det jag hoppades att kvalitetsavdelningen ändå får reda på att syftet med tracking inte gagnar någon något, endast när det går bra och att de gör något åt det.

Jag jobbar i en bransch där syftet med trackingen är just spårbarhet så.........

Självklart kontaktade jag leverantören som sa att det var bara att vänta så hör de av sig när paketet levererats tillbaka till dem. Jag tvivlade stort då det ju är försvunnet, inte går att leta efter och att om det hittas borde åka till mottagaren då våra båda adresser står på samma klisterlapp.

Men visst, två veckor senare hör leverantören av sig och säger att de fått tillbaka paketet.

De har alltså efter ett tag hittat ett paket (mitt) i något hörn. Tittat på avsändare och mottagare och valt att skicka till avsändaren istället för till mig.

SUCK!!!

Det där är så irriterande att de inte vill ta ansvar. Jag fick ett paket levererat av PostNord som var helt demolerat. Det innehöll chokladkakor, som nu var krossad choklad. När jag kontaktade PostNord om det skadade paketet så kunde de inte ens ta emot en anmälan från mig. Samtidigt ville inte den finska säljaren av chokladen inte ersätta mig om inte PostNord först tog på sig ansvaret (för jag hade ju själv kunnat hoppa på paketet för att slippa betala, typ). Säljaren hade med andra ord noll intresse i att reklamera leveransen.
 
Det måste vara någonting lokalt, jag bor på landet och här väljer jag alltid Postnord som leverantör både vad gäller vanliga paket och hemkörning. Dom andra har ställt ut paket hos mina grannar eller blivit ordentligt sena eller skickat paket till helty fel ombud. 😡 Kommer aldrig välja någon annan leverantör. Citymail kan inte ens dela breven rätt, så hos oss är Postnord helt klart det företag som har bäst leveranssäkerhet.
 
Då är det alltså ett omfattande problem med utlämningsställen i hela landet? Tänk att det aldrig är postnordsfel när postnords försändelser inte kommer fram!
Eller hur - och när man varit upprepade tillfällen till de två utlmningsställen som är aktuella och frågat ordnat med avisering två gånger för att man inte varit där och hämtat. På paketspårningen så har paketet dessutom hamnat för utlämning någon helt annanstans i landet! Så det går väl misstänka någon helt annan fått avviseringen då - vet inte helt enkelt. Fick fatt i mina grejjer ivartfall, även om det tog någon vecka extra drygt.
 
Läste om en som arbetade på import-avdelningen på Postnord som först kollade om det var något han själv ville ha innan paketen lämnades ut till mottagaren. Han blev i och för sig av med arbetet (tror jag) när det uppdagades.


Alltså.....det var min tanke också att det givetvis måste finnas dessa personer där också. Jag tänker att det är en anledning till att ha tracking........då kan man ju så småningom se vem det är. Men icke!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp