Pottträning...

P

Prinsemannen

Dottern har nyss fyllt ett år och fick en potta i födelsedagspresent. Hon tycker den är jättefin och sitter gärna på den när jag själv sitter på toa. Imorse tog jag av henne blöjan och satte henne på pottan. Hon var helnöjd att få göra precis som mamma och rätt som det var kissade hon. (Man blev ju inte alls mallig :D) Men hur gör man nu?? Ska jag fortsätta ha henne på pottan på morgonen? Tar inte så allvarligt på det hela, men hon tycker ju det är kul att sitta där :) Jag vill ju inte göra en för stor grej av det.. Någon som vet?
 
Sv: Pottträning...

Låt henne gå på pottan när du går på toaletten, och som du gör nu, på morgonen och kanske innan dusch eller läggdax.

Min son på snart två år är lite dåligt pottränad :o Men han vet vad han ska göra där när jag väl ids sätta honom på den.
 
Sv: Pottträning...

Fortsätt låta henne sitta på pottan när hon själv vill, som sagt! Gör ingen affär av det - kanske har du en torr dotter om ett halvår, förmodligen lite senare eller också blir det som hos oss:
Min äldsta dotter lyckades också kissa på pottan någon enstaka gång runt 1-1½ års ålder, det dröjde ändå till efter 4 års ålder innan jag fick av henne blöjan på dagtid... (sista halvåret hade hon byxblöja i stället för trosor, hon fick bara komplett panik om man tog av blöjan...)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 945
Senast: jemeni
·
Övr. Barn Vi upptäckte i veckan att sonen som strax fyller 18 månader har full kontroll på sin blåsa och säger till när han är kissnödig när han...
Svar
18
· Visningar
1 242
Senast: Luktpion
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 814
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 113
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp