Praktik inför hippologen?

C

carolineg

hej, jag går ut gymnasiet nu i vår och tänkte söka hippologen 2008, och därför praktisera i höst. nu har jag fått praktik på en ridskola men det är utan lön, jag var inne på hyn's hemsida och dom verkar inte tycka att praktikanterna ska ha lön. så jag undrar, hur har andra gjort angående detta?

vad är skillnaden på att bara arbeta i ett stall och att praktisera? kan man få bidrag ngnstans ifrån eller är det studielån som gäller med en gång? jag är mycket förvirrad och det skulle vara jättesnällt om ngn med lite mer koll kunde hjälpa mig! :)

Sv: Praktik inför hippologen?

Om du varit arbetslös i tre månader har du möjlighet att få praktikbidrag för 1-2 månader. Vet inte hur det är tänkt att man ska få ihop praktik då inte praktivärden är skyldig att betala och ams är väldigt (enligt min erfarenhet) väldigt negativt inställda till detta. En viss förståelse kan jag ha för ams då du faktiskt blir lite av gratis arbetskraft. Å andra sidan så är det en uppoffring i många fall att ta emot en praktikant. Så dina utsikter är nog inte jättbra, har själv varit i din situation och fick 2 månader betalt av ams (ca 2000/mån). Min praktikvärd kunde inte ge mig någon lön så då slutade jag. Varför ska du inte få någon lön? Finns det ingen möjlighet för dom att betala? Annars är ditt bästa alternativ nog att söka ett jobb istället. Det räknas som praktik det också. Jag tvivlar på att du får ta studielån för detta men du kan ju alltid kolla upp det. Lycka till i alla fall!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Vilken är bäst? Jag har lite framtidsångest (som vanligt), men istället för den vanliga "vad ska jag bli"-frågan har jag reducerat...
Svar
9
· Visningar
3 874
Senast: Fossing
·
S
Hästmänniskan Hjälp!! Jag är nu mkt förvirrad och skulle verkligen behöva någon annans synpunkter och åsikter i frågan. Ska bara försöka förklara...
Svar
3
· Visningar
1 373
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka