Maris_

Trådstartare
Hej!

Min sambo får pengar från soc. Han måste då "aktivera" sig, genom praktik och dylikt, och ska nu gå på "söka-jobb-kurs" (för ungefär 8:e gången). Vi har en kompis kompis som har ett travstall som ev behöver hjälp och funderar på om det går att få praktik där på något vis.

Vet ni hur det fungerar, nissen har ju inget företag? Han har en sisådär fem hästar. Han behöver hjälp med att bygga om stallet bland annat. Kan man ha praktik hos någon som inte har företag? Jag tror att nisen är amatörtränare.

/ Maris
 
Jag hade en praktikant i stallet ett helt år. Ngn sorts arbetsträning var det. Och jag har inget företag...

/KT
 
Får man inte sånt bara när man har varit sjukskriven en längre tid, eller långtidsarbetslös? (arbetsträning alltså)
 

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 785
Senast: shia
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 976
Senast: lbb
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 650
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Nu kommer ny tråd i annat ämne. Jag är sjukskriven för vad som står på intyget stress och ångest, bor tilsammans med sambo och 2 barn 11...
Svar
6
· Visningar
1 029
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp