Praktikant-Flyinge

B

**BORTTAGEN**

Är det någon har som har varit som praktikant på Flyinge AB? Hur var det, för och nackdelar. Utvecklas man positivt? Är det någon ridning, träning? Har ni sökt Hippolog efteråt eller något annat-hur har det gått?

Tacksam för svar!!
 
om man går i gymnasiet och bara har praktik på flyinge är inte kul ett par stycken från min gammla skola hade de och fick laga staket och mocka i bland även borsta men inget annat. Skall man ha praktik där så skall man vara hos någon som har stall där t.ex Peter Eriksson ( om han har kvar). Hoppas du fattar inte på flyinge utan ta kontakt med någon ryttare som har stall där istället. Om du inte vill slava vill säga! :D
 
När jag gick på högstadiet var jag där 2 veckor under lågsäsong. Och det var INTE roligt! Man fick fodra, borsta hästar, mocka, ta in och ut från hagarna...men det var också allt. Större delen av dagen satt man och såg på tv... jättekul... Ingen ridning heller :( Jag fick inte heller besöka Peter Erikssons stall, det var ett big NO NO :crazy: Och särskilt trevliga människor var det inte heller.
 
Som sagt, gick 1vecka för Flyinge AB..vilket blev mocka,mocka,mata,borsta mocka.

Sen 1vecka hos Peter Eriksson...då fick jag mocka,bortsa,rida,sopa,mata osv.
Hade sååååå kul hos honom :D

//Becky :bump:
 
det är nog en stor skillnad om du ska praktisera där en längre tid för att du tex behöver praktik för hippologutbildningen eller om du bara ska vara där 2-3 veckor.
Jag prov-praktiserade där 3 dagar för ca 2 veckor sen och ska nu prktisera där ett halvår i stostallet.
Jag tycker inte alls där e mycket "skitjobb". jag fick bara mocka några boxar, sen fick jag rida 1-2 hästar om dagen+ lite annat stall-göra. Det jag tyckte var jättepositivt var att man får gå på lektioner några eftermiddagar i veckan som kan leda till en hästskötar examen.
Så ring och fråga, de har kanske nån plats kvar. Det skadar ju aldrig att komma dit och testa=)
 

Liknande trådar

Anläggning Du som studerat i Flyinge, hade du med egen häst? Var den installad på skolan eller på annat stall. Hur intensiv är studietakten första...
Svar
0
· Visningar
666
Senast: iHorse
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
706
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 040
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp