Praktiklön???

S

Sentenced

Ni som praktiserat i stall eller liknande.. vad fick ni för pengar i månaden?

Försäkringskassan kommer betala ut en viss summa till mig i månaden, aktivitetsstöd, men det är inte mycket.. :crazy:


:bow:
 
Jag har ut 5600kr/mån MEN, det beror på att jag har jobbar på "vanligt" jobb under 1år och har a-kassa...därav har jag höjt aktivitetsstöd.

Men om man jag ska kolla på vad jag fått i form av lön ifrån dom ställen jag har varit på tidigare så varrierar de i från 1500 i fickpengar med kost logi osv. till 3000 i fickpengar å sen kost och logi..tillgång till bil osv.
 
Dom flesta stalljobb (med vardagssysslor) ger ganska dålig lön överhuvudtaget... :mad:
Som sagt, någon tusenlapp i veckan + kost & logi, fri ridning/träning/uppstallning o.s.v. är nog ganska vanligt.
Är vad jag har jobbat för iaf.

/Mi :p
 
Ja något sånt jag räknar med.
Men det är helt ok för min del. Jag är nöjd bara jag totalt sett får över 4000!! :D

Försäkringskassan betalar nog ut runt 3500 och så kanske stallet ger fickpengar också så det är helt ok!

Tack tjejer! :bow: :)
 
När jag hade praktik på en ridskola (ungdomspraktik) fick jag ut 1800 kr /månaden
 
Jag skulle fått ca 200-250:- om dagen sen minus skatt. Men det verkar väldigt olika, så gåt ill arbetsförmedlingen å fråga för du måste ändå ha godkännande av dom för å få praktisera.
 
Jag praktiserar genom skolan i ett stall (3 dagar)
Då får jag ha hästen billigare..och ibland även får betalt om jag hjälper till med vissa saker (dock mkt lite)
 
Om man är under 20 år och sökt jobb under en viss tid så får man 3900:- om man har praktik genom dem, praktikplats får man bestämma själv.
 
Jag har haft 3000 i mån +lunch men då har jag inte bott där, utan hemma. Nu ska jag få 100 Euro i veckan + logi, men jag får köpa mat själv, så vi har räknat ut att det blir ungefär lika mycket å röra sig med eftersom jag fått betal lite mat till mina föräldrar förut och bensinen till bilen.
 
Jo då jag är anmäld hos arbetsförmedlingen och har bra kontakt med dom så det är lugnt. De vet att jag har praktik på gång. :cool:

:bump:
 
Om man ska se till vad som är avtalsenlig lön för en "stalltjej" enligt facket så ligger minimi gränsen på 13500kr i månaden.
Tänkte det kunde vara bra att veta. :)

Vanligast är väl 3500-4000 i månaden fri uppstallning, kost och logi.
(svart)

Iaf på dom ställen jag vet.

Lycka Till
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Försäkringskassan och... jag är hungrig, men det struntar försäkringskassan högaktningsfullt i. Jag har haft 3100 i...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: IngelaH
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 256
Senast: lizzie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok M från hemtjänsten beordrade mig att stanna inne idag, snömodd så att jag och andra funktionsnedsatta som inte har rätt att vistas...
Svar
6
· Visningar
638
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
552
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra torrfoder
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp