Praktisera i stall

P

Pinnoco

Hej, jag tänkte höra om era erfarenheter att praktisera i ett stall. Jag funderar på detta i 6 månader för att sen kunna söka till djursjukvårdarprogrammet i Skara. Pengar skulle jag få från AMS så det behöver inte stallet/ridskolan stå för.

Vad tror ni möjligheterna är att få praktik i ett stall? Någon som har gjort det? Hur var det? Jag vet att jag bara skulle kunna ringa runt till stall och fråga men skulle ändå vilja höra era erfarenheter också!

Jättetacksam för svar!

Sv: Praktisera i stall

kan säkert funka i ett travstall, på en ridskola, kanske någon hopp/dressyr tränare.. inte många som säger nej till "gratis hjälp"
var bor du??

Har praoat i stall 2 veckor i åttan, och det var lärorikt. Det beror väl på var man är hur mycket man får göra och så. var på ett känt travstuteri och fick vara med vid allt. Man blev inte satt att sopa stallgången dagarna i ända, utan man gjorde allt va de anställda gjorde. Stället jag var på var ganska så litet (eller ja, inte litet, men liksom ganska, ja..:angel: ) och det var inte så många som jobbade där, så det var väldigt kul för alla hade kul och skojade och så. Om du vill ha ett par tips på ställen i Sthlm så skicka PM.

Jag har varit runt i lite olika stall, dels på prao och på praktik.
Alla har jag fixat själv genom att ringa till ställena.

Tänk på vad det är du vill ha ut av att praktisera, vilken typ av praktik stall du vill vara i..hopp/dressyr/trav/ridskola osv. ..sen är de bara att ringa tilld om ställen du kan tänka dig, åk ut och kolla..ställ 1000frågor om allt ifrån arbetstider, vad exakt det är du ska göra ..osv. ..kanske testa och provjobba 1dag..sen kan du ju bestämma dig.
Men jag råder dig att kolla runt på olika ställen, trots att det första kanske känns helt RÄTT..du kan ju som sagt provjobba och säga att du har 2stall till att kolla på,men att du återkommer.

Lycka till!

/Rebecka

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 139
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 059
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 984
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 439
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka