Bukefalos 28 år!

Prata med hästen, hur gör ni?

zassoo

Trådstartare
Nu menar jag inte "hästpratare", utan rent allmänt, pratar ni med hästen när ni håller på med den?

För mig är det självklart att småprata lite med hästen när jag pysslar om den, ibland står jag till och med och sjunger litegrann :D Blir visserligen lite envägskommunikation i och med att jag inte får något svar, men... :p
Speciellt om hästen är lite orolig så brukar jag prata med den, oftast berättar jag vad jag ska göra. Tex: "Nu kommer sadelgjorden, jag ska bara spänna den ett hål i taget, jahadå det här kommer gå finfint hörrdu" eller nåt i den stilen, haha! :D Är nog både för att jag själv och hästen ska slappna av.

Jag gissar att det är flera som gör likadant?
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

ja men de e klart.. om jag inte e för trött eller så.. men annars pratar jag alltid med alla mina djur, även sambon! =)
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Det är klart man pratar med hästen! Ibland har han till och med fått vara privatpublik när jag har övat på föredrag... :o
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Jo, jag tycker också det är självklart, men jag vet folk som inte gör det. Klart att jag kanske inte heller står och snackar hela tiden medans jag håller på, men det verkar så trist att bara vara knäpptyst hela tiden. :P
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Hej!!
Jag pratar jämt med hästen, även när jag rider.
Det är lugnande för mig i alla fall...:banana:
Red en dressyr tävling när jag va yngre och det vart ju lite tokigt när jag upptäcker att ena domaren spänner ögonen i mig ber mig vara tyst.
Tänkte inte ens på att jag hade suttit och pratat lite med hästen...
:rofl:
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Jag pratar HELA tiden med mina pållar.
De får höra allt som hänt mig under dagen, det jag tänker på, och sen berättar jag ju vad jag ska göra (matte kommer SNART, jag ska bara hämta sadel osv :o ). Ibland förbereder jag lektioner när jag rider så nu senast var det ormar Dockan fick bli expert på ;)

Men Dockan är lite rolig för hon har lärt sig 'prata' tillbaka lite grann, hon frustar lite när jag blir tyst och sen buffar hon på mig med mulen tills jag 'svarar' och hela tiden så känns det som vi kommunicerar. Men andra tror nog att man är lite knäpp. Det får man väl bjuda på antar jag. Skönt man inte är ensam!
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Jag pratar med hästen som om han vore min kompis :D Kan diskutera världsproblem, berätta om mina läxor eller hålla en jättelång förklaring till varför han faktiskt måste äta betforen, fast det inte är lika gott med medicin i. ;) Igår stod jag och förklarade Sveriges grundlagar för honom när stallkompisen kom :p Ska ha prov på det i morgon så jag övade lite.

Det bästa med att prata med hästen är att han aldrig säger emot mej :angel:
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Jag pratar ofta med min häst, och ibland får den stackaren höra på medan jag sjunger också. ;)

En gång trodde mamma att jag satt på hästryggen och pratade i headset, när jag pratade med min häst.
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Hehe, jag håller konstanta konversationer under min vistelse i stallet. Nästan mer när jag bara har hästen där än när jag har folk omkring mig. :angel: Hästen är ju alltid intresserad av allt jag har o säga. ;)

Sen påverkar ju jag mina inre känslor, inställning och stämning genom att prata, skratta, sjunga osv, vilket påkerkar hästen både direkt och indirekt.

Och jag har alltid varit ganska översocial så det är kanske bra att jag tar ut lite på hästen så att folket i min omvgivning slipper höra ALLT.
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

jag brukar prata väldigt mkt med min häst, han får höra allt mellan himmel o jord. Det e ju tur att han inte förstår mig. Hihi. Jag brukar sjunga för honom när jag e ute o rider. Brukar vissla mkt med i stallet. Hihi.
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Jag pratar ofta o länge med mina hästar, kan sitta och förklara för dom precis hur min dag har varit eller vad jag ska göra i helgen. Jag kan även sitta och prata högt o tydligt med dom när jag är ute o rider, det känns säkrare då (utifall man skulle möta en älg eller nåt) och hästarna känns mer avslappnade då (kanske för att jag slappnar av när jag pratar), brukar även sitta o dra dåliga skämt på hästryggen som bara jag skrattar åt :D
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Jag babblar jämt med mina hästar.
Kommer ihåg en gång när jag hade dem inhyrda i ett stall med fyra andra.
En dag var jag ute i hagen och tog av mina två pållar täckena för det blev varmt vid middag. Som vanligt småpratade jag med alla sex hästar lite.
Plötsligt stod en av hästägarna vid grinden och undrade vem katten jag sprang och pratade med:o
Lite pinsamt eftersom jag knappast kunde förklara för henne vem jag pratade med. Hon förstod liksom inte det där.:grin:
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Jag pratar ofta med min häst, och ibland får den stackaren höra på medan jag sjunger också. ;)

Haha, mina hästar också:rofl::rofl:
De är nog de enda jag vet som står ut med min underbara:angel: sångröst!!!:D
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Jaadå :D Här pratas det o sjungs det med...Enda gången jag är tyst är när jag är riktigt sjuk, ont i halsen...
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Jag brukar prata med hästen när jag kör den i transporten... Jag sitter i bilen och ser att det kommer lite gropig mark så säger jag högt i bilen "håll i dig nu hästen" och hoppas han ska höra och fatta bak i släpet :D
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Pratar, sjunger, nynnar, rimmar ... de stackarna får stå ut med allt:angel:

Det verkar lugnande på både mig och häst, och jag påminns om vad jag sänder ut till hästarna. Oftast är jag bara tyst när jag är på dåligt humör eller ledsen, och då kommer jag på mig själv.

Pratar när jag rider, talar om för mig själv vad jag behöver tänka på, är min egen instruktör så att säga, samt ber mitt goa sto om att samarbeta.

Jag hojtar också till kusarna bak i transporten innan jag svänger, eller kör på skumpig väg.:rofl:
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

jag brukar prata väldigt mkt med min häst, han får höra allt mellan himmel o jord. Det e ju tur att han inte förstår mig. Hihi. Jag brukar sjunga för honom när jag e ute o rider. Brukar vissla mkt med i stallet. Hihi.

Jaa, sjunga när man rider ut är bäst! :D gör jag jämt! :angel:
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

hahaa asså va alla verkar serri när ni snackar med pållarna XD Jag är mer snuttipluttigullgullskrutt hahhahaha men det händer att jag övar på skolskaer också...
Men när jag och polarna rider ut är det till för alla andra skogsvarelser, för då blir det full galopp och så skriksjunger alla "life is life" i kööör hahhaahha sååå härligt!!!
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Jag pratar med min häst =)
När man rider henne gör hon alltid ett brummande ljud så brukar jag svara på det i stil med "ja, så kan de vara" "mm, jag förstår" - så slutar hon, och sen börjar hon igen, så svarar jag :D.
 

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 541
Senast: Askur2017
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 458
Senast: tuaphua
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 597
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp