Bukefalos 28 år!

Prata med hästen, hur gör ni?

Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Jag småpratar ofta, speciellt om hästen är orolig.


Ute i skogen kan jag också börja skratta rätt ut om pållen gör små glädjeskutt :D en gång sjöng jag "Rudolf med röda mulen" om och om igen när hästen ville takta hem :o:rofl:
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Klart man gör det, är man fullt frisk annars?? :laugh:
Vårat vbl vi hade när jag var ca5år hon "pratade" också tillbaka, varje morgon kom jag och pappa
in och så frågade man om hon kunde prata idag och du slog hon med läpparna precis som om hon pratade ;)
Jag menar man ser ju vad hästarna tänker ibland (tycker jag iaf) och då brukar man prata om det...
berömmer gör man ju ständigt och sen kan det ju bli kallprat, speciellt när man är själv...
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Skönt att man inte är ensam :laugh:

När jag var yngre så sa mamma att hon behövde inte vara orolig när jag var ute på åkrarna och red för hon hörde hela tiden var jag var ;)

Lite pinsamt blir det när kompisen filmar en hopptävling och man hör sig själv prata med hästen hela rundan :o

Sånt får vi kanske bjuda på, jag är ju nöjd iallafall!
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

:laugh: a det är bra att man håller reda på dig, nja när jag tävlar så är jag så koncentrerad själv så inne på banan säger jag inget fören vi är klara
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Jo, såklart man pratar med hästen, finns ju inte så många att prata med här på skogen.
Fast det såklart, om man pallrar sej iväg till ridhus, så är det ju många som stirrar o tisslar, när man pratar med sin kompis. Men han förstår vad jag säjer, och det går bra att rida honom på kommando.
Ibland sjunger vi också tillsammans i skogen, jag sjunger och han brummar. :D
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

*kl*

Självklart pratar jag med min häst. Vi pratar om allt :D Hon känner igen mattes röst och lyssnar alltid när jag pratar med henne. Är jag ensam i stallet brukar jag gå runt och prata med henne medan jag fixar andra saker.

Småpratar med henne när jag rider oxå, hon lyssnar väldigt bra på rösten.

Jag brukar prata med hästen när jag kör den i transporten... Jag sitter i bilen och ser att det kommer lite gropig mark så säger jag högt i bilen "håll i dig nu hästen" och hoppas han ska höra och fatta bak i släpet

haha så gör jag med och "förlåt älskling" om jag typ råkar svänga lite för fort eller bromsa lite för hårt.
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Jag "hästpratar" med mina hästar varje dag. :idea:
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Det är klart man pratar med hästen! Ibland har han till och med fått vara privatpublik när jag har övat på föredrag... :o

Haha det där känner jag igen! :rofl:
Övade min examenskonsertslåt (sjukt långt ord) inför min häst förra våren.

Jag: Var det bra??
Hästen: *tugg tugg tugg*
Jag: Tack!! :idea:

Ibland måste jag kolla en extra gång över axeln när jag är i stallet... pinsamt om någon hör mig berätta min dag, prata om hur dålig radiomusiken är eller hur mycket jag längtar till sommaren :D
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Njae, inte särskilt seriöst...:D för det mesta är det bara kallprat och sång! Mycket hellre än bra:crazy: men hästen klagar aldrig:love:
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

men annars pratar jag alltid med alla mina djur, även sambon! =)

Förlåt men, hahahaha! Tur för sambon! :rofl:

kl

Jag pratar med min häst. Typ: "Hej älsklig, hur är det idag? Är vi glada idag? Ja, det hoppas jag! Nu ska vi ut och rida lite. Åh, så fin du är!"
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Snackar också med min polle :) Men det blir mest beröm och att jag berättar hur vacker och fin hon är :) Brukar också berätta om jag ska borsta henne eller om jag ska hämta nått :p Eller om man är ute o går kan man säga typ: Nemen nu kommer den lilla bilen, va duktiga vi är som står stilla så fint! Med jättetöntig röst :p:p PINSAMT om någon hör när man pratar så :D:D

Det bästa är om man frågar om en puss?, och då får man en riktig puss på munnen och om jag ger henne en kram så lägger hon halsen och huvudet så att jag får en tillbaka! :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Ja, självklart! Hästen, och mina andra djur är självklara familjemedlemmar! Att prata med dem skapar kommunikation, lugn och förståelse!
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Förlåt men, hahahaha! Tur för sambon! :rofl:

kl

Jag pratar med min häst. Typ: "Hej älsklig, hur är det idag? Är vi glada idag? Ja, det hoppas jag! Nu ska vi ut och rida lite. Åh, så fin du är!"

HAha, både hästen och pv går under smeknamnet "baby" här :D
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Jag pratar massor med min pålle och även de andra hästarna i stallet. :) Häromkvällen förklarade jag för dem att om man blundar en stund med ena ögat anpassar sig synen snabbare till mörkret när man sedan ska ut och tömma skottkärran. :rofl: Jag berättar för Dökkvi vad som ska hända, t.ex. "nu ska vi kratsa hovarna" och så visar jag honom hovkratsen. När jag mockar och han står uppbunden på uppställningsplatsen försäkrar jag honom om att jag snabbar mig allt vad jag kan och att han snart ska få komma in till sitt hö.

När jag rider småpratar jag också mycket med honom. Igår bad jag om ursäkt när han nästan slagit knut på sig själv i ett försök att gå skänkelvikning. Liiiiite väl avancerad övning för honom. :p
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

HeJ!

Jag pratar alltid med mina djur (och datorn, tvn, stereon, sambon mm mm). Jag är helt enkelt en pratglad person..

Vad jag däremot märkt är att mina djur verkar bli sårade om jag inte pratar med dom tex om jag tappat rösten (händer ibland). Då blir dom skitsura och går sin väg..

Sötnosar!

/ Lavinia
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Ja det är underbart! :love: Men man får akta sig för ibland blir hon busig och pussar en på ryggen eller i håret med tänderna också! ;)
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

KL

Jag pratar ofta med min häst och det skummaste är att hon verkligen märker direkt när jag pratar med henne. Jag kan stå o snacka med nån annan eller för mig själv med exakt samma röst, sen säger jag något till henne och hon tittar jämt upp, spetsar öronen och sträcker fram nosen till mig :o sååå skumt!
Men oftast står hon bara o stirrar på mig med desperat blick när jag berättar om nåt enligt henne jätteotäckt vi ska hitta på, typ rida ut i skogen, åka på träning eller gå på promenad.
 
Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

kl

Pratar nästan alltid med både hästarna och hunden, de lyssnar och tycker märkbart om det. Berömmer, lugnar och pushar fram dem genom rösten, stor skillnad på om jag sitter och håller tyst. Händer även att jag sjunger med till iPoden :o och det har hänt mer än en gång att jag mött någon på en skogsväg som hört mig och flinar lite glatt :p
 

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 544
Senast: Askur2017
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 458
Senast: tuaphua
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 597
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp