Prefix OCH suffix? *Märklig fråga kanske*

Narcissa

Trådstartare
Jag har ägt ett avelssto innan. Hon var dräktig och fölet såldes i magen. Billigare föl mot att köparen tog sig an sto och fölning. Detta för vi var mitt uppe i en flytt.
Fölköparen frågade sedan (när fölet var fött) om hon kunde köpa stoet. Jag sa ja och allt har varit toppen. Hon har fått två fina föl hos nya ägaren.
Nu till det jag velar så om....

Jag fick möjlighet att köpa tillbaka stoet dräktigt och vi kom överens om pris plus att vi både skulle stå som uppfödare på fölet. Jag skulle hämta stoet om några veckor.

Iaf så hörde säljaren av sig idag om att antingen fick priset vara högre eller så skulle hennes uppfödarsuffix stå med. Jag har också ett suffix på mina uppfödningar och är väl egentligen inte jättesugen på att inte ha med mitt varumärke på ett föl som föds här. Detta var dock premisserna när säljaren köpte mitt ofödda föl (dvs mitt suffix måste stå med i namnet). Nu vill säljaren göra samma sak tillbaka.
Det är bara det att jag föder upp ett antal hästar och vill ha mitt suffix på alla (i-landsproblem måhända).


Så nu är vi i ett läge där säljaren antingen vill ha mer pengar (vilket jag inte är intresserad av då jag inte skulle köpa fler hästar alls egentligen) eller ha med sitt suffix vilket jag då inte känner som så lockande. Jag ska stå för allt men inte få "cred" för det. samtidigt förstår jag säljaren då det är hon som gjort kombinationen.

Så nu till min fråga: exakt HUR fånigt är det att ha både prefix (mitt eller säljarens) OCH suffix (mitt eller säljarens).
Löser sig inte detta får jag hoppa över att köpa tillbaka stoet vilket jag egentligen inte vill.

Hur töntig är man? Mitt varumärke är extremt viktigt för mig samtidigt som säljarens varumärke är viktigt för henne såklart. :)
 
Hade det varit så viktigt att ha bara mitt med hade jag betalat vad hon vill ha om det inte är ohemula pengar. Jag hade nog tyckt det ser lite knäppt ut med två prefix/suffix - samtidigt så finns det ju såna också tex alla LVST hästar har ju ibland uppfödarens bokstäver med också
 
Kan förstå säljaren på ett vis, du gjorde ju likadant mot hen när hen köpte hästen så att du får samma motkrav är väl kanske inte så konstigt. Antingen betalar du extra vad hen vill ha eller accepterar att fölungen kommer ha hens uppfödar namn, ser skumt ut om om hästen ska ha dubbelt upp så att säga.
 
Kan förstå säljaren på ett vis, du gjorde ju likadant mot hen när hen köpte hästen så att du får samma motkrav är väl kanske inte så konstigt. Antingen betalar du extra vad hen vill ha eller accepterar att fölungen kommer ha hens uppfödar namn, ser skumt ut om om hästen ska ha dubbelt upp så att säga.
Ja alltså inget mot säljaren ( mer än att vi var överens sedan innan).

Jag har iaf bestämt mig för att hoppa av köp. Inget av alternativen känns lockande.
Det finns fler avelsston. Dessutom har jag redan tre fantastiska ston i avel. 😁
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 523
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästvänner, jag behöver er hjälp! Ska försöka göra en lååång historia kort, för en månad sen kom ett sto med transportör som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
21 417
Kropp & Själ Jag vet inte var jag ska börja. Jag vill inte riskera att någon ska känna sig uthängd så jag försöker skriva så generellt som möjligt...
Svar
3
· Visningar
1 401
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp