Premium blev vista! HJÄLP!

Guldaskig

Trådstartare
Jag skulle installera min mobiltelefon på datorn och då sa datorn att den ändrade Vista Premium till Vista Basic för annars skulle det inte gå! Hur får jag tillbaka Premium? Basic är fuuuult :(
 
Sv: Premium blev vista! HJÄLP!

Det ska ju såklart stå "Premium blev Basic"

Jag ringde support för Fujitsu Siemens och fick prata med nån torr gubbe som sa att jag måste köra om datorn. Alltså ominstallera den!! Jag blir tokig! Är det verkligen så jag måste göra? Han sa att skivan jag stoppade in bara kör mot Basic och att det var därför den ändrade till Basic.

Om jag ominstallerar datorn så kommer allt jag har på den försvinna. Jippie... Vilken underbar dag. Tur att det är fint väder och vindstilla :smirk:
 
Sv: Premium blev vista! HJÄLP!

32 som läst men ingen som svarat... är det ingen som vet nåt? Är det bara att installera om datorn eller?
 
Sv: Premium blev vista! HJÄLP!

Jag ringde support för Fujitsu Siemens och fick prata med nån torr gubbe som sa att jag måste köra om datorn. Alltså ominstallera den!!

Du har ju fått svaret!

Spara det du vill ha kvar på en annan partition av hårddisken än den Vista ligger (jag antar att du iaf har C: och D:). Annars får du bränna ut det eller föra över till en extern hårddisk.

Hoppas att du tar lärdom av vad som hänt och ser till att ha återställningspunkt aktiverad. Dessutom hoppas jag att du lärde dig att kolla systemkrav och annat INNAN du installerar program.
 
Sv: Premium blev vista! HJÄLP!

jag har hört att man måste köpa en ny nyckel om man installerar om...
 
Sv: Premium blev vista! HJÄLP!

Då har du hört fel.

Om man, mot förmodan, skulle få meddelandet att nyckeln redan används när man försöker aktivera slår man bara en pling till microsoft och säger att man håller på att installera om så fungerar den finfint igen sen. Men så länge man har samma hårdvara som förut lär man inte behöva det heller. Plättlätt.
 
Sv: Premium blev vista! HJÄLP!

Lärdom och lärdom. Det skulle inte vara någon fara enligt instruktionerna så jag har inte gjort något "fel". Och jag har skivor så att jag kan ominstallera datorn så du behöver inte pika mig.

Men tack för svaret i alla fall.
 
Sv: Premium blev vista! HJÄLP!

Nu är jag kanske lite sent ute, men jag tror, utan att veta, att det handlar om att ditt mobil-program inte kan köra i grafikläget som normalt används i premium, och därför ändrade detta till det som gäller i basic.
Det borde gå att bara gå in och ändra tillbaka detta efter att man avslutat mobilprogrammet, eventuellt kanske det finns en uppdatering till mobilprogrammet som löser detta också.
 
Sv: Premium blev vista! HJÄLP!

Men hur gör man det då? Jag försökte gå in på bildskärmsinställningen men jag fattade inte riktigt :p
 
Sv: Premium blev vista! HJÄLP!

Men hur gör man det då? Jag försökte gå in på bildskärmsinställningen men jag fattade inte riktigt :p

Det ligger under Färger och Utseende, eller vad det nu kan tänkas heta på svenska:

To re-enable Aero Glass:

Right-click on a blank spot on your your desktop and select Personalize.
Select Windows Color and Appearance.
From the list of color schemes, choose Windows Vista Basic.
Click OK.
 
Sv: Premium blev vista! HJÄLP!

Jag gjorde så men det blev ingen skillnad. Grejen är att det syns inte sååå stor skillnad från hur det var förut men eftersom jag såg förvandlingen så att säga så vet jag att det är skillnad. Irriterande.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
223
Senast: Enya
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 062
Senast: MJLee
·
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 706
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 346
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 112 Appen
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp