Presentera era inkörningsprojekt.

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare loch
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 744
  • Visningar Visningar 314 596
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Presentera era inkörningsprojekt.

Tack!! Ja, för mig är han den vackraste som finns, fast han kanske inte kommer att bli något speciellt i andras ögon. Man kan säg att det var kärlek vid första ögonkastet. Jag såg en bild på honom i en annons och då kände jag bara att HONOM SKA JAG HA!!! :D Nu har jag haft honom i 1 år och ångrar mig inte en sekund att jag gjorde ett sånt impulsköp ;)

Vad kul att du gillar honom!

Han drar en släpa, en bred planka.

Vad söt hon är, Vilja. Hur gammal?
Min har också haft väldiga problem med att stå still. Men nu när han får dra vagn så är det precis som han fattar allvaret och står stilla.

Senast ändrad av en moderator:

Ok, tyckte det såg ut som en plastbit eller något :p

Hon är 2 år och 2 månader. Det märktes direkt på henne när hon fick börja dra svängeln, då blev det mycket mer allvar med en gång från hennes sida kändes det som.

*kl*

Äntligen får jag presentera mina projekt här!:)

Projekt nr 1
Nallebo Sivert "Nalle"
Shettis hingst på snart 1½år.
köptes för ca 2mån sedan, hel cool liten grabb som tar allt med ro.
Ska bli en trevlig liten kör och rid ponny för både stora och små!
oktober%20067.jpg

oktober%20135.jpg

Projekt nr 2
Kärras Nimbus "Nimbus"
Haflinger hingst på snart 1½år
Har varit i min ägo i snart 11mån, min blivande tränings och tävlingshäst i bla körning!
En häst med mycket framåtanda, men väldigt lätt att arbeta med!
oktober%20059.jpg

oktober%20098.jpg

Vi har i dagsläget inte kommit längre än att börja ha ett däck på släp när vi är ute på promenad och till och från hagen, men jag väntar på en beställd tömkörningsdäckel till Nimbus, och till Nalle ska jag beställa en sele nu i veckan!:)

Tack!:)
Ja Nalle är underbar, har alltid velat ha en shettis, och nu har jag en!:D

ett par äldre, lite mindre håriga bilder..;)
September%20313.jpg

September%20328.jpg

Knapplån

Havanna, 1½ år gammalt haflingersto ska köras in nästa år. Än så länge har vi bara tömkört henne, men det ser ljust ut! Hon är en pigg och framåt tjej som lätt vänjer sig vid nya saker. Jag hoppas hon ska bli en bra körhäst!
98652_1256997715.jpg

jag har kört in min ponny, connemarakorsning född 05.
DSC_06011.jpg

DSCF0286.jpg

här är första gången han är för vagn. vi har tidigare bara tömkört och sedan gick vi til steget att lägga på vagn och ut köra på samma dag. hade tussar i öronen men pålle brydde sig inte om vagnen överhuvudtaget.
så det blev ett varv på travbanan hemma i både skritt och trav.
han står still när man hoppar i och ur vagnen, stannar när man ber honom, vänder osv.

behöver jag säga att min häst har ett kanonpsyke :)

till min hjälp har jag min styvfar som är b-tränare i trav..

här är en film från andra gången han är i vagn :)
http://www.youtube.com/watch?v=3_asR9d-wdo

just nu använder vi körningen till att bygga kondition och andra muskler. kommer köra på banan ca 1 dag/vecka och på rakbana i svagt uppförslut.

men i framtiden vore det roligt att skaffa en finsele och en ordentlig vagn :)

kl*

Nu har även jag ett projekt. :D
Kommer nu börja lite smått med min 08a.
Hon har aldrig ens haft träns på sig, så det kommer få ta den tiden det tar. Men planen är iaf att tränsvänja och börja lite smått med tömkörningen nu i början på nästa år. Och förhoppningsvis kommer hon skickas på inkörning til sommaren/hösten beroende. Vad roligt det ska bli! :D:banana:

29894697.jpg

Fin tjej!

*kl*

Nu har Vilja dragit däcket en gång också. Gick ganska ok faktiskt! Tar det väldigt lugnt för tillfället.

kl ;)

Har tidigare skrivit här lite, håller som sagt på att köra in min "ponny" på 151, valack född 98. Har kommit så långt att vi släpat däck, tolkat, harvat paddocken osv. Nu äntligen har jag köpt en rockard! :D

Hämtade hem den i lördags men nyfiken som jag är så rullade jag fram den till hästen min, han fick nosa lite (ville helst bita på den) och lyfte över den så han stod mellan skaklarna :) Sedan gick vi några steg, han blinkade inte ens. Såg ut som om han tänkte "sätt fast den nu så kör vi en sväng", stencool häst. Har dock ingen sele än men den är påväg hem, så får vi se var han tycker. Hittills har inget skrämt honom eller ens gjort honom nyfiken. Han tar allt med ro helt enkelt, min lilla ängel :grin:

Bild på Prins & mig:
jag-och-prins-i-sommarhagen-182_53255041.jpg

Bild på rockarden:
rockard-011_65584246.jpg

Ska fixa bild på dem två tillsammans med ;)

Nordsvensk f.99 och har hållt på att köra in sen i våras, lite tömkörning innan dess också. Jag går superlångsamt fram och gör vad som känns bra för stunden.
Så här långt har vi kommit i skrivande stund. Vi har paus nu för tillfället då mattes ork tryter.

DSC00447.jpg

DSC00449.jpg

Mina små hobbits, född 08, heter Merrie och Pippin
Bilderna misslyckades jag med :(

Senast ändrad av en moderator:

OK, en gång till ;)
Merrie
Merrie.jpg

och Pippin
Pippin.jpg

Mina små hobbits, född 08, heter Merrie och Pippin

De är Svenska ridponnyer efter Welsh hingst Sperlinge Orbit.
Pippin är ue Horsemosens Charlie Brown (New Forest E), u Pepsie (NF E)
Merrie är ue Valentin Bello Sun (New Forest E), u Brandy 111 (u Pepsie!)

De är 2/3:s brödrar :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
40 370
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 551
Senast: lizzie
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 464
Senast: WSLPZF
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 104
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka