Presenttips, hjälp!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

kopparberg

Trådstartare
En av mina allra bästa vänninnor ska döpa sin underbara bebis nästa helg. Jag är bjuden på dopet, och ska givetvis åka dit.

Men vad köper man för present till henne/bebisen/pappan? :confused:

Kompisen och hennes sambo ska få ngn av alla "roliga böcker" om barn och graviditet, har hört om en på radion som jag tänker köpa.
Kompisen och jag har samma humor, så jag tror hon kommer gilla den.

Men jag vill ju köpa ngt till världens finaste bebis också? Men vad ska jag köpa? :confused:
Jag har inga barn och det är första gången ngn av mina väninnor får "smått". Jag har väninnor med barn, men de är inte så nära vänner som denna kompis, eller också lärde jag känna dem när barnen var mkt äldre.

Så vad vill nyblivna mammor och pappor ha för presenter till sin bebis?
Och eftersom detta är världens finaste bebis enligt mig, så vill jag att det ska vara ngt riktigt, riktigt önskat!
Kompisen är inte en sådan som ser till priset på saker hon får, hon är som mig, det är tanken som räknas. Så det behöver inte vara en Porsche till bebben för hennes del. ;)
 
Sv: Presenttips, hjälp!!

När min bästa kompis lilla bebis döptes så fick hon den första boken i Min skattkammare. Den innehåller massor av rim, ramsor och sånger.
Lilla Isabell, snart två, gillar verkligen att lyssna på ramsorna och enligt hennes mamma så läser de ofta ur den.

Annars kan du ju köpa en skallra, gosedjur eller någon annan liten leksak.
 
Sv: Presenttips, hjälp!!

Jag tycker personligen att det är roligast att få något genom tänkt. Min lillasyster gav bla bort sin favorit cd skiva till elin i dop present och skrev ett personligt brev till henne för att läsa när hon blir lite större. Det var den presenten som gick mig starkast till hjärtat.

Men sen har elin fått andra bra presenter och vi har gett bort en hel del som har uppskattats. Några idéer:

*matbestick i barnstorlek
*spargris
*presentkort på fotografering
*vackert smycke med ev månadssten
*aktier i typ MC D
*gunghäst
*fina kläder
*böcker, det finns hur många bra som helst! Barnens skattkammare, Barnens sångbok osv.
*album

Några tips ialla fall!
Jag tror om du söker lite så finns det flera trådar om presenttips!
 
Sv: Presenttips, hjälp!!

På det senaste dopet vi var på så beställde vi en personlig sagobok till barnet, barnet är huvudpersonen i sagan så att säga. Den blev väldigt populär iaf, alla skulle bläddra i den. :) http://www.sagoborgen.se/
 
Sv: Presenttips, hjälp!!

När min pappa blev gudfar till sin barndomskompis son i somras gav han bort aktier till honom. Det var väldigt uppskattat av föräldrarna och alla på dopet tyckte att det var en kul idé. Själv fick jag (även fast det ju var arton år sen...) en docksäng som min farfar målat och som jag tänker ta med mig när jag flyttar hemifrån för att ha som blomlåda eller dylikt. Sångböcker är alltid bra, eller en egen liten stol med barnets namn målat på? Uppskattat om något år eller två... lycka till!
 
Sv: Presenttips, hjälp!!

Det här gav vi i vår familj till min brors son som döptes i söndags.
Asken och speldosan är inköpta på guldfynd. Brandbilen vet jag inte var min bror hittade.
x1pMDBKJst_z1kzjYn9wH1VCMrgWn0Zyvktxkk8mdxvp8eKRudcUuNM9-whdIoF_SMEpRHE-qySMXClSnssOl0k6nvB48YQXEFIMRSRHmSUxhioA8aol5LtzJPi6BW5NUs1_ZGUwKS9fLlFWwY8YcrZFQ

x1pMDBKJst_z1kzjYn9wH1VCMrgWn0Zyvktxkk8mdxvp8fn56dws7HK7YyyaVMq_tUNx34skY8ZRStPDCKDy7wr1niZXRkaaJVXbZfBFBPdwjbR--kuUnLFsAmH-oWEF-Ea2Dz5iCUlYhNoIp0s1657CA

x1pMDBKJst_z1kzjYn9wH1VCMrgWn0Zyvktxkk8mdxvp8d7HFiH76eLegJWxoPRKiGAyA1Yx9tt5LjlCZsS0aqxiWkenuCku0K1sVHvAQ00pkjmEfshDKNcNSYQAoTMuW5j543L3W-l79MZmAi_AZOOWQ


De två första tycker jag passar både till killar och tjejer.

Speldosan är nog ca 20 cm hög.
 
Sv: Presenttips, hjälp!!

Som dopgäst förväntas du inte ge någon present till föräldrarna, däremot till barnet. Det är barnets dag, inte föräldrarnas(Föräldrarna är hedrade av att gästerna kommer på deras barns dop) Traditionellt brukar man ge något beständigt i dopgåva, t ex någon silversak. En servettring med barnets namn ingraverat är ett förslag, en berlock ( som kan följas av flera under barnets uppväxt) ett annat. Men man kan också ge tex en barnbok eller en barntallrik.
 
Sv: Presenttips, hjälp!!

Som dopgäst förväntas du inte ge någon present till föräldrarna, däremot till barnet. Det är barnets dag, inte föräldrarnas(Föräldrarna är hedrade av att gästerna kommer på deras barns dop) Traditionellt brukar man ge något beständigt i dopgåva, t ex någon silversak. En servettring med barnets namn ingraverat är ett förslag, en berlock ( som kan följas av flera under barnets uppväxt) ett annat. Men man kan också ge tex en barnbok eller en barntallrik/mugg. Det måste ju inte vara någon dyr gåva. Är man gudmor/gudfar kanske det förväntas att man kostar på lite mer, men som "vanlig" gäst behöver man inte känna att det måste vara något jättedyrt., men helst ska det vara något som barnet kan ha glädje av i många år, alltså ingen förbrukningsartikel, typ babykläder. Sådant passar bättre som present till de nyblivna föräldrarna, alltså om man vill ge dem något vid ett annat tillfälle än dopet.
 
Sv: Presenttips, hjälp!!

Nämen sedär Zlatan spelar i Bureå IF :angel: .
Man kanske ska fara och kolla på nästa bureå match , hårt att
spela mott Hjoggböle kan jag tänka mig. :rofl:

http://www.sagoborgen.se/images/fot2.jpg

Förlåt att jag hoppade av trådens ämne , men det var länge
sedan jag fick ett sådant gott skratt.
 
Sv: Presenttips, hjälp!!

Jag tycker att det kan vara kul att köpa nåt lite ovanligt som barnet kan ha glädje av när det blir större (eftersom en bebis ändå inte bryr sig). Speldosor, ramar etc i all ära men det får man av "alla" (var på ett dop för ett tag sen och barnet fick väl 5 eller 6 st spargrisar tex).
Det kan vara kul att köpa nåt traditionellt typ ett litet smycke, men annars är mina förslag tex:
*aktier (som nån nämnt)
*en fin vinflaska som bör lagras i 20 år
*roliga aktivitetsgrejer som tex ett metspö

Har du träffat bebisen och tagit några fina bilder på den så är ju det en given present, förstora upp och rama in.
Annars är ju fina böcker alltid bra, personliga grejer som tex en bok om bebisens stjärntecken eller någon om namnet eller så.

Vildvittra
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 379
Senast: Zewz
·
Relationer Jag har precis blivit gudmor/fadder till en liten flicka. Hon har tre äldre syskon som jag känt hela deras liv. Jag kan inte gå in på...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: Okeydokey
·
Gravid - 1år Min bästa kompis och hans fru ska få sitt första barn när som helst nu. Jätteroligt! Tänkte köpa en present till dom och barnet, men har...
2
Svar
31
· Visningar
2 781
Senast: mandalaki
·
Kultur Min mor drabbades av en nära döden upplevelse i slutet av november och mår sedan dess riktigt uruselt. Dels fysiskt då hon inte får...
Svar
6
· Visningar
884
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp